kvällslycka

har haft en väldigt bra dag.
fast egentligen så har den inte varit så himla speciell. det speciella har varit vardag, men så härligt. gott häng i skolan och lite seg föreläsning, promenad på stan. hem och hälsa på simon kort och låna supersmartminiräknare och sen in och träffa pappa en stund. och sen, till dagens huvudattraktion, det som gör att jag somnar kvällslycklig. (och också det som gör att jag inte gått och lagt mig än trots att jag kom hem för en timme sen) är min nyfunna vän. middag och prat tills vi båda var helt matta för att det fanns så mycket att säga.
och jag har insett, och gör det mer och mer, hur viktig vänskap är. hur man behöver folk omkring sig även när man inte tycker det själv. ensamtid i all ära, men att vara tillsammans oh bara vara är så värt det. tillsammans är man mindre ensam. och det är lätt att bli ensam i en storstad som stockholm där avstånden är långa och det är svårt att vara spontan. men det kan gå. och det är värt att jobba för. relationer som håller och som man kan prata sig matt med eller bara vara med.
mer sånt 2012!

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh vad kul! Det är verkligen roligt med nya kompisar! Himla bra.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback