vilken helg, hittills. allt kan vända imorgon

jag har haft en helfin helg hitills och är så himla nöjd. (tänkte se hur många H:n jag kan använda)
igår satt jag många timmar och läste och skrev tills ögonen gick i kors, för att åka förbi lilejholmen påvägen hem, glida in på stadmissionen och hitta kursbok för en femtiolapp. fortsätta hem med boken i högsta hugg, känna mig riktit studentig. cykla hem i solen från alvik efter att ha krånglat fram cykeln, för att se att jag missat ett samtal från Simon som ville åka motorcykel. sagt och gjort, jag var inte svår att övertala, så åkte vi en sväng till ekerö och spontanfikade med mor och syster. pratade om att salta sniglar och annat kul!
sen fick vi i det videfrostska hemmet finbesök av två tempusherrar och vi fikade och spelade spel och pratade tills klockan blev sent.
och idag har jag mest. vaknat. ätit. lagat mat. burit tunga lådor och välkommnat nya grannar. solat och badat och ätit glass med fint folk. druckit kaffe med favorit matildan och sen hängt i kyrkan. det händer mycket på en dag!
kvällen avslutades med ett glas vin och två goda vänner på uteservering på odengatan, sommarens sista kanske. pratade om allt från bebisar till hastighetsbegränsningar.
nu är det sömn som gäller, och om inte något katastofalt händer imorgon kommer det på det hela taget ha varit en mycket, mycket fin helg!

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh vad roligt! Solat och badat!? När man bort "här uppe" känns det som det SISTA man vill göra. Huvva! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback