imorgon är en ny dag

idag har jag varit på opepp humör och det kan man spåra till en alldels för tidig morgon.
och tråkigt väder.
vaknade hiskeligt tidigt och det blev skola och seminarium och sånt där. sen tänkte jag sitta och läsa i biblioteket för att sedan åka och möta upp matilda för en efterlängtad fika. men det ville sig inte så.
det började med att jag glömt boken jag skulle läsa hemma så fick åka hem, ta den och åka in till stan igen. vandrade runt lite i secondhandaffärer i jakt på jacka och skor för att sen hamna på bönor och bakat, fiket med de godaste mackorna. fiket som vi hängde på så himla mycket under gymnasietiden, och med en kopp chaite i handen började jag läsa min bok som inte är kurslitteratur. den fångade mig och fängslade mig och jag tvingade mig själv att varva den med den bok jag egentligen skulle läst.
efter fyra timmar var tillsammans är man mindre ensam utläst och sjuttiosidor lästa av kursboken jaget och maskerna. får betala lite för det imorgon, men det var det värt. jag satt och läste och lyssnade på regnet, inspekterade förbipasserande och andra fikande människor som sökt skydd för vattnet som äter upp kläderna.
gick en regnpromenad.
åkte buss i regnet.
handlade mat och åkte hem.
lagade gryta och kokade potatis och såg film om bröllop och bästa kompisar som bråkar.
städade och fixade, bakade muffins och lyssnade på musik. ane brun och jens lekman och samuel ljungblad höll mig sällskap.
nu är det sömndags och jag ska få sova lite mer än vad jag gjorde föregående natt.
imorgon är en ny dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback