fika fika fika

fikat idag och insett att det är en rackarns trevlig grej man kan göra. och något så mysigt har dom inte ens ord för i englandet eller resten av utländerna. kära tid, vad de missar. kaffe och kaka (eller, kaffe och bulle för min del idag - på vetebullen) är något som sätter guldkant på tillvaron. och om man efter det halkar in på secondhand och införskaffar finfint förkläde, ja mycket bättre kan det inte bli.
detta fina förkläde kan tyvärr inte visas eftersom min kamerasladd fortfarande är väck. men när den återtar sin plats, så lovar jag bilder. bilder tagna iår och idag och nu. (E&J, jag lovar att uppdatera mer bildmaterial) men jag kan lova att förklädet är riktigt fint och det får mig att vilja baka och pyssla i köket och bjuda in massa barn på saft och bullkalas.
och inspiration finns ju. i någon av de fina kakböckerna jag fick i julklapp.
denna som jag fick av julia är en fin inspiration.

Kommentarer
Postat av: Elin

Woop! Två bilder! BRA DÄR! :D Fika är fantastiskt! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback