jag skulle vilja skriva så mycket mer än vad jag gör.

jag sitter på kontoret och idag har vi inte så mycket att göra. kontorsfikat har vi gjort och funderat över framtiden kan också bockas av. det har slutat snöa nu, men gatorna lär vara vita av vacker snö. hanna kommer snart hit och vi ska pulsa till ett café och varma koppar kaffe. amanda skriver på datorn, fingrarna rusar fram över tangentbordet. avbryts av porttelefonen som surrar, hanna är här.
imorgon väntar London och dagar av vila och umgänge med min matilda. jag tror det heter lycka, det som kommer och tar tag i mig ibland. över allt det där lilla som man har, som faktiskt gör att man mår bra. som en god vän som lyssnar när man pratar av sig om det jobbiga, det som gör ont. som att med förkläde på laga mat och städa och njuta av att göra saker som man kan och trivs med. som en slinga utav toner som lockar fram ett leende på frusna och flagnade läppar.
som att vandra genom livet med Honom. som att försöka se på världen med Hans ögon. försöka älska och leva och andas och skratta, fullt ut.

Kommentarer
Postat av: Elin

fint. London.. åh, är lite avis. Vill också resa snart.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback