godnatt.

dagen lider mot sitt slut och klockan slår snart elva. ljusslingan vid fönstret väntar på att släckas, och sängen och sömnen väntar på mig för att ta emot mig och omsluta mig och fylla mig med ny energi. en dag kan vara så olik en annan. igår var det mycket folk hela dagen och mycket fika och härlig promenad och bara åkeshov. idag kontor och staden och fikan och packa-packa-skicka jobbet och bus med gudsonen och spontanbesök hos mormor och morfar som bjöd på macka, avokado, te och nybakad citronsockerkaka.
när jag landade hemma på kvällskvisten sorterade jag min garderob så att det ser okej ut och så att jag hittar kläder jag faktiskt har. vänneravsnitt och joni mitchell och gelehjärtan. guldspegeln som inte kan sättas upp än i brist på betongspik och guldsandalerna som väntar på sommaren. ungefär så känner jag mig nu. jag längtar efter sol och torr mark och betongspikar så att jag kan få fast saker, få ordning, få klarhet.
godnatt.

Kommentarer
Postat av: Elin

Godnatt! PUSS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback