det är så mycket jag vill berätta för dig

... och jag vet inte vart jag ska börja. internet har legat nere några dagar (eller egentligen bara sen igår men det känns som om vi varit utan det för evigt) och jag som inte bloggar ofta eller intressant har kommit på massa grejer jag ville skriva om men som jag inte kunnat. det är kanske därför det har kommit upp så mycket. för att jag inte HAR kunnat göra något åt tankarna och stilla behovet av att berätta det för dig och dig, och lite för dig med.
imorgon börjar något nytt. imorgon börjar högskolan med allt vad det innebär. jag är nervös. jag trodde inte att jag skulle vara det, men det är jag. har laddat med fina anteckningsböcker och pepp från vänner, te och kladdkaka bakad av fina grannmannen och kaffet är nymalet för morgondagen.
men jag är nervös. vad ska jag ha på mig? vad kommer de andra tycka om mig? hur kommer utbildningen bli? (egentligen bryr jag mig inte jättesupermycket om vad andra tycker om mig. eller, jag gör det. men jag är inte beroende av det även om jag intalat mig själv att jag är det bara för att jag är nervös och intalar mig själv dumma grejer)
och jag och Matilda kom fram till, efter massa prat om personer vi beundrar och som vi pratat med och som fått oss att känna oss unga och nervösa, efter iste och scones att jag faktikst är trevlig. att jag inte har problem att få kompisar. och varför tusan skulle jag få det den här gången?? nej. det kommer bli kalas. nu har jag varit viktig för kvällen och betalat räkningar och sånt där och kollat lönen och blivit rädd för min egen reaktion över att jag inte fick så mycketm en det beror ju på sjukdom och sån skit och det är segt, men så är det. jag har pengar och allt jag behöver och jag lever och kan göra massa kul.
snart ny dator.
nu lite besök hos hon som bor i rummet bredvid mitt. (alltså Julia)
sen ska jag sova.
imorgon är det fredag. med allt vad det innebär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback