vackra och sköna dagar att minnas

charmigaste stället.
med grönt, grönt gräs där mycket fotboll har spelats.
vägen som leder rätt.
picknick med familjen där vi blev gästade av några hästar som tyckte att vi stulit deras plats.
så vi fick gott packa vårt pick och pack och flytta till ett annat ställe.
och det vackra havet som smakade salt.

hemma i vardagen sen en vecka. men jag tittade på bilderna från den som var innan och drömde mig bort till långa eftermiddagar i solen med bok, fikan och promenader. joggingturer vid havet. vitt linne och shorts. det kändes som sommarlov. och ibland känns livet hemma också som sommarlov, men inte lika mycket. idag hade jag en opepp dag trots fräscha kläder och fantastiska människor. så mina underbara kollegor tillät mig att lämna kontoret tidigare, utan knot, och jag gick en sväng i stan. drömde mig bort i "the english shop", vandrade runt och åt jelly beans och blåbär innan jag raggade upp en röd expressomaskin i hornstull.
och efter middag ute på gräset och film med tjejerna så känns allt ändå helt okej.
somedays, aren´t yours at all.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback