skriva längre inlägg?? okej

jag har tappat lusten att skriva. och det gör lite ont i mig, för förut kunde jag skriva hur långt som helst och människor tyckte att det var alldeles för långt. jag kunde skriva pjäser och dikter och texter och noveller och det fanns liksom ingen botten på kreativiteten. men nu verkar den ha försvunnit lite. eller är det jag som glömt bort den? kanske finns den i mig fortfarande, men jag tränger undan den och tar inte tid för den. jag önskar att den kom tillbaka och började leva igen, för jag saknar det. att trolla fram världar och människor från min egen fantasi.

idag är det fredag och jag sitter på kontoret. hade en väldigt bra dag igår med team-tid och fantastisk mat, cykeltur till affären i en blåst som nästan välte omkull mig, läsning av harry potter och byggandet av en skohylla (jag byggde ihop en från ikea) sedan bar det av till staden i vårjacka för fika med min fina matilda på expressohouse. chailatte, några rader i en inspirerande bok och sedan samtal och skratt och minnen och allvar.

ikväll är jag med och ordnar ett cafe.
imorgon ska jag på ett musikcafe.
och på söndag ordnar jag ett annat cafe - ett musik.

vilken helg vänner, vilken helg!

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag känner igen mig. Det kan verkligen gå lite upp och ned det där med kreativiteten. Men mycket handlar om att ge tid åt den och att ta vara på den när den kommer. Har man inte tid blir det himla svårt.

Postat av: Anna

Du förstår det är då man bara skriver, och skriver och skriver och skriver. Du kan inte fastna vid om du har insperation eller inte. Utan du sätter dig ner och bara skriver. Det är då kreativiteten kommer. Om du tror att de stora författarna bara skrev när de kände för det så gjorde de nog inte det. Att bara sätta sig ned med papper och penna och skriva exakta tankar, behöver inte ens vara helt fulla meningar, är det allra bästa sättet att komma ihåg sin kreativitet.

2011-04-09 @ 16:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback