lördag är fina grejer.

jag gillar lördagar. man har ganska mycket ledig tid kvar OCH man får ta det jättejättelugnt och bara vara.
fina grejer mina vänner, fina grejer.

jag har sovit ut för första gången på länge och kan ta det lugnt. jättelugnt. ska snart cykla iväg till affären och inhandla äpplen och havregryn. mina konfirmander kommer över på lite fika idag och jag tänkte att äppelpaj och te kan bli en mysig grej. det luktar höst ute och jag gillar´t. har spenderat morgonen i soffan framför miami ink och nu fixar jag till mig lite så jag ser anständig ut innan jag cyklar omkring lite i mitt nya område. har varit borta så mycket att jag knappt sett mig omkring. så därför, cykeltur som slutar i affär och sen hem och pyssla och baka lite.

ikväll blir det nog te eller vin med H på min balkong som det ser ut och det känns fantastiskt. hon är fin och jag är glad att hon bor i min stad. vår stad. en stad där jag trivs. igår hade vi en bra dag på jobbet, kanske inte gjorde så mycket men jag kände att det var bra. vi fick fokus rätt, eller jag fick. och nu väntar spänannde grejer med skolgruppsbesök nästa vecka och en ledaträff och veckan därpå börjar tjejgruppen och vi ska till uppsala och någonannanstans på landet och träffa ungdomar. pjäsen ligger och vilar lite i väntan på inspiration.


så nu blir det påklädning till frank turner som förövrigt är fantastisk och som jag ska se i sheffield om några månader. den 4 december!! vilken grej. han är bra! värd att lyssna på.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Åhh, det låter riktigt fint :) tycker du är fantastisk!

2010-09-11 @ 14:42:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback