en väldigt bra lördag.

sen jag kom hit så har jag varit sjuk, förkyld, och det har gjort att allt blivit drygt. har bara snorat och mått dåligt. men det är bättre nu. mycket bättre. jobbade min första dag igår och det var en väldigt bra dag! var kul att vara tillbaka och det verkade som om mina arbetskollegor tänkte det med. sen blev det försenad nyårsfest med FORM gänget - pizza, vin, snacks och kakor. roligt folk och mycket foton tagna. men, kvällen slutade tidigit eftersom jag jobbade nästa dag (det vill säga idag)

vaknade vid sjutiden, läste min bibel. (2 kapitel! jag är väldigt dåligt på att göra det) sen blev det till jobbet. och det gick ganska bra. gjorde några misstag med toasts, Men - fick göra en ny grej, en ny mix av massa frukosgrejer och fick beröm av min chef. vilket gjorde mig lite stolt. jag gillar beröm! sen blev jag utsänd i kylan för att dela ut flygblad. och det var svårt, men ganska skönt att vara utomhus. efter det, bara fyra timmars skift idag, mötte Sara upp mig på jobbet, jag bytte om och vi shoppade! vi hade en väldigt fin dag. och sen blev det hem, vi lagade mat och såg en film. "pleasentville". jag gillade den verkligen! tror jag sett den förut. men det var skönt att bara softa framför en film med fin vän. ni skulle träffa Sara! hon är bra.

dagens fynd:



stövlar. är dom något att ha tycker ni? ser dom bra ut? jag försöker bestämma mig. dom var inte jättedyra, men samtidigt inte de billigaste någonsin. men, ganska billiga.

en riktigt riktigt fin blommig klänning. kärlek vid första ögonkastet.



och en ny glittrig sten till näsan. lite större, lite fräschare, lite finare.

och även - nytt bodybutter från bodyShop med smak av blåbär.
              - hårband, ett i guld och ett i svart.
              - röda örhängsplattor.
              - vanilj och mandel lipbalsam från bodyShop.

det var min dag. hade lite pengar att spendera. så jag tror att grejerna från bodyShop är från farmor tillsammans med klänningen, julklappspengarna! (och det lämnar lite till kvar. kanske en klänning till?!) och från mormor och morfars pengar blir det nog stövlarna. det är fint att ha mor och farföräldrar och pengar man får spendera. det gillar jag.

nu äter jag frukt och tittar på vänner. har på mig mina stövlar, klänning och mammas gamla kofta med rosor. sånt man kan ha en lördagskväll.

(och nej. har ej bestämt mig angående sommare än, inväntar besked om när teatersällskapet börjar turnera och vad jag måste göra för att gå med)


Kommentarer
Postat av: Elin

Härligt med en utförlig rapport! Kan aldrig få nog med information om ditt dagliga liv min kära! :)

Finfina grejer! Jag tyckte stövlarna var jättesnygga och shit, klänningen såg ju hur fin ut som helst. Det var lite svårt att se nässtenen eftersom den var så liten, men jag är säker på att den är FAB på dig för du är alltid så himla snyyyyggg! :D

Vadåförresandeteater??? PUSS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback