de senaste dagarna

så. nu är det tisdag igen. denna vecka har vi ledigt och det är väldigt skönt, även om det bara innebär två extra lediga dagar, som fylls snabbt. men sovmornar är alltid välkomna! och mindre måsten. idag har jag hängt med rebekah från jobbet. vi gick till nosh och hade pannkakor, eftersom det i england idag är pannkaksdagen!!! vilken bra dag att ha. så idag har jag haft både semlor och pannkakor, man måste minnas sin härkomst. så jag gav mig på att baka semlor nu på kvällen innan min smågrupp kom, och vi hade sen pannkakor och semlor. har varit en riktig fet tisdag! men imorgon börjar ju fastan och det ska jag omfamna med att fasta från både ett och annat  (fasta från tillexempel tv-serier och konsumerandet av saker jag egentligen inte behöver, kan vara bra att sluta upp med det) och ta på mig lite saker med. som att skriva mer! läsa bibeln mer! starta min teatergrupp i kyrkan och försöka skära ner på facebook användandet.

vi får se hur det går. jag är vid gott mod. ser framemot fyrtio sparsamma dagar faktiskt, och så blir påsken extra festlig! och då ska jag unna mig en ny vårjacka och ett par vita eller blåa converse. så jag har något att se framemot.

här är lite bilder från de senaste dagarna i sheffield.



sheffield är himla fint! och när solen skiner låtsats jag att det är vår.



skymning



den här fina ballongen såg jag på alla ♥ dag.



och denna sköna over-size tröja hittade jag på HM för bara 2.99 pund.
och, det var inte ett reaplagg. den är mysig och stor och jag kommer
nog gå runt i den väldans mycket. (jag tänker på min vän marie när
jag har den på mig, det är något med den)



och idag bakade jag semlor! och dom var uppskattade av mina engelska
vänner faktiskt. och dom är rätt så fina. och jag är väldigt nöjd att jag gjorde dem.

nu ska jag krypa ner i säng. imorgon väntar jobb och askonsdagsmässa på kvällen. slut på denna uppdatering.


Kommentarer
Postat av: Elin

Bara bra saker du! Skönt att du känner dig pepp på fasta. Själv känner jag mig opepp och skjuter lite på fastan till nått annat år. Men jag försöker iallafall spara pengar tills Max kommer. ;)

Postat av: Marie

tihihi. Fiiiin tröja :) Vad skönt det är att ha lite tid över och få skriva till sina vänner. Tyvärr är det väldigt många fina vänner som kommit i skymundan nu när det har vart hysteriskt mycket att göra!! Men jag vill berätta att du är fin och att jag saknar diig! Puss o kram /Marie

2010-03-14 @ 09:37:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback