sheffield, part one.

Jag sitter på min säng i huset i Sheffield. (Kommer lägga upp det när jag är i kyrkan sen, men hade skrivarlust och tid) Det är väldigt kallt! Alltså, väldigt kallt, jag fryser. Och dagen har varit konstig. Vaknade klockan fem och körde till Arlanda med pappa. Var lagom trött och skabbig när vi kom fram. Idag var det första gången jag satte min fot i ett flygplan, och det var spännande och kul. Kände mig som ett barn med näsan pressad mot fönstret och läpparna formade till ett O när vi for upp bland molnen. Men innan dess missade jag och Lovisa nästan planet för att vi satt och fikade. Precis när vi skulle checka in så ropade dom ut våra namn i högtalarna och vi sprang till gaten. Sen förflöt flygresan lugnt, det var häftigt! Alltså verkligen. Att se jorden från ovan och solen som reflekteras i molnen. Men. Sen landade vi i Manchester och skulle gå och hämta väskorna.

Lovisas kom. Alla andras väskor kom. Min kom inte. Visade sig sen att min väska tagit en tur till Oslo och kommer ikväll eller imorgon. Det här gjorde mig väldigt frustrerad för i den har jag nästan allt. Hade bara mitt handbagage, med några klänningar i och tjocktröjor, men lakan och handdukar och allt annat nödvändigt fanns i den väskan. Men den kommer ju, snart hoppas jag. Behöver mina raggsockor (för det är KALLT här, vet inte om jag skrivit det innan)

Annars. Ja, känns väldigt knäppt att vara här. Overkligt, men bra. Norra England har häftig natur och på vägen hit från Manchester åkte vi igenom ett stort naturreservat. Massa får och massa kullar, väldigt vackert trotts disigt väder.

Nu har jag precis möblerat om mitt rum och ska göra mitt bästa för att göra det mysigt. Vi ska ut på shoppingtur till storköpet i närheten och då tänker jag se om jag kan inhandla lite ljus eller något, och sen blir det nog secondhand på onsdag! Det behövs lite hjärta i rummet, och det ska det få. Bilder ska upp på väggarna och kläderna ska ner i lådorna och sen kommer det nog kännas som hemma. Typ. Om ett tag.

Första livstecknet från mig. Nu väntar jag min väska och väntar på att kroppen ska vänja sig vid kylan. Och på att vår tyska huskompis ska komma tillbaka så att hon kan visa oss kyrkan och affären där jag också ska inhandla, vid sidan av ljus, täcke och kudde! Ska bli så härligt att sova ikväll, men först blir det tydligen någon film hemma hos några killar som går min linje. Spännande med så mycket nytt folk. Har hittills bara träffat Christa, hon jag och Lovisa bor med, och en tjej från Brasilien, Isabelle. Och så Ben förståss, kursföreståndaren. Han kom och mötte med bil i Manchester. 

Det känns bra och konstigt att vara här. Fortsättning följer. Och, en fråga. Vattnet i England, är det drickbart? Har hört från olika håll att man inte dricker det om man är från Sverige, men jag vet inte.

Over and out. 


Kommentarer
Postat av: Elin

Hohoho, så sjukt spännande. Attans med väskan, höjden av otur på första flygningen. Men don't let that get you down darling! :)

Jag är säker på att ditt rum kommer kännas som hemma i ett kick! Man får gosa till det så gott man kan helt enkelt. Raggsockor, ja jösses då är det sannerligen kallt!

Åh allting är så spännande och nytt, och om exakt två veckor och 10 minuter så ska jag själv kliva på ett stooort flygplan. Det börjar kännas nu.

Oj vad lång den här kommentaren blir. Avslutar den nu. Älskar dig!

Postat av: Olivia

ÅH!!! Linda, min Linda. Detta låter så spännande!! Härligt att höra att du kom fram ordentligt. Jobbigt med väskan bara, men den dyker nog upp snart. Du får titta ut alla bra secondhands, så får vi gå en ordentlig secondhand-runda när jag kommer och hälsar på!!=)

Ta hand om dig, och drick inte vattnet (tror jag i alla fall....man kanske kanske kan vänja sig, men jag tror det är ovant för våra finsmakande svenska magar;)tänker på dig!stooora kramar!!

2009-09-22 @ 08:17:35
Postat av: Lottie

Hej Linda!

Va modig du är! Jätteroligt att få ta del av din vistelse i det underbara England. Hoppas du fått din väska nu och att du kan få det riktigt mysigt på ditt rum. Vattnet kan du dricka, ingen fara. Inte så gott som vårt kanske, men jag har aldrig blivit sjuk av det. Var rädd om dig.

Puss och kram/Lottie

2009-09-22 @ 11:27:31
Postat av: fredrick zoller

det är absolut drickbart, men för en svensk så är det lite av en nergradering. men du kommer knappast bli sjuk av att dricka det! om det ändå känns lite iffy, köp ett par flaskor med vanligt vatten från tesco.



HAHAHA åh linda, det där med väskorna skulle bara hända dig på första flygningen. eller jeanette, det vore typiskt henne. jag är uppriktigt jätteglad att det känns så pass bra som det gör - och hoppas att det blir ännu bättre med tiden.



kram kram kram

2009-09-22 @ 11:34:19
URL: http://invein.blogg.se/
Postat av: Charly

Drick vattnet du bara. Ingen fara, det smakar bara... Engelskt. Sydafrikaner dricker inte svenskt vatten. Så du vet och kan ställa det i relation...

2009-09-22 @ 22:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback