saturday.

idag har jag spenderat nästan hela dagen i kyrkan.
det var en stor samling för alla som jobbar med barn och ungdomar, och vi blev inbjudna till det och jag kände att det var kul att komma. visionen delades och vi fick gratis mat - och som vi alla vet så är gratis alltid gott. och så träffade jag väldigt sköna människor, bland andra två tjejer jag ska jobba mycket med detta året. känns häftigt och jag tror mycket coolt kommer hända. det som kommer närmast är girlsday nästa lördag då jag håller i en teaterworkshop. svårt att beskriva känslan av att ha det, bara igår när jag började planera så började adrenalinet flöda och jag kände hur mycket jag ÄLSKAR teater!

så jag har bestämt mig för att jag måste göra mer teater. detta år och i framtiden. så jag kanske ska starta en dramagrupp med ungdomar. jag ska höra med Ben (kursföreståndare) om jag kan starta en mission-dramagroup i form, och jag ska försöka skriva. både nytt på engelska, men också ta mina gamla manus och översätta dem till engelska. och jag fick en vision idag. eller, bara en mening som jag skulle vilja ha som motto. typ, något att jobba för. (och den är på engelska) to see peoples lives transformed through theatre. på alla möjliga och omöjliga sätt. i kyrkan, på gatan, på teatrar, i skolor. överallt!

och sen, vänner, familjer, bekanta. jag är besviken. jag ser att ni är ett gäng som läser bloggen, men på sista tiden har det varit dåligt med kommentarer. kom igen! skriv något. vad som helst. en fråga, en kommentar till det jag skriver, eller bara ett hej! är alltid kul att höra från er och veta mer precis vilka som läser. (och pappa, till och med du och mamma kan faktiskt kommentera)

nu ska jag spendera resten av lördagkvällen med att läsa bibeln och lyssna på musik. kanske att kompis loggar in på skype för litet samtal, vi får se. jag är mätt och belåten och ser framemot att ha en lugn kväll.

-- Linda

Kommentarer
Postat av: Anonym

linda.

jag blir väldigt glad av att både prata med dig och att läsa din blogg. inte bara för att jag saknar dig väldigt mycket och för att det är skönt att höra din röst. utan också mycket för att du verkar ha det så bra, och att arbetet verkar passa dig så otroligt bra. dina tankar om teatern gör mig glad. känner ändå hit till de småländska skogarna hur inspirerad och brinnande du är=)Kör hårt min kära!

kärlek

2009-10-29 @ 23:09:19
Postat av: Olivia

oj. förra inlägget var från mig. hehe. kom visst inte med. puss/Olivia

2009-10-29 @ 23:10:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback