okej. uppdatering!!

okej. dags att skriva om läget här.

och läget är .. under kontroll! mycket har hänt den sista tiden och jag tänkte dela lite med er.

huset - huset vi bor i är fortfarande kallt och kallare lär det bli, därför har vi börjat disskutera om vi ska värma det lite men fortfarande lite pengar att se över. det kostar mycket i england, ingenting är gratis. men huset är fint och väldigt mycket hemma.

skolan - skolan är fortfarande väldigt bra! tröttande och ibladn kan jag bli lite för trött efter en skoldag. vissa dagar är tyngre än andra med undervisning och saker att göra, men det är fint. det är väldigt fint.

praktikplats - jag har börjat med min praktikplats och det känns supersuperbra! jag jobbar med rachel och i måndags var jag med på tjejgruppen som hon och en jättego dam, marie, leder. fyra coola tjejer, koppar med te,kaffe och varm choklad och samtal om kärlek. ska förmodligen göra något dramatiskt med dem till julavslutning så det känns kul.

jobb - jag har fått ett jobb. på en sandwitchbar/kafe som öppnar i stan på min favoritgata om några veckor. det enda nu är attjag inte sagt att jag skatill sverige över jul, men de hr inte frågat heller, så det ska nog gå att lösa. ska ta det när vi ses och förklara att jag vill hem till kära familj och vänner och att jag bokat biljetten sen länge. men dom känns snälla och trevliga så det ska väl säkert inte bli jättekalabalik. hoppas jag. men jag är jätteglad över jobbet och ser framemot att få mitt eget liv mero chmer i sheffield.

annars. ja, dagarna fylls med saker att göra. vissa mer eller mindre intressanta. ska bli skönt att få mer struktur på dagarna och gå till sängs tidigare, något jag är dålig på. särskilt när jag vet att jag inte behöver gå upp morgonen därpå.

idag är det bomfirenight. vilket innebär att dom bränner saker (??) och har massa fyrverkerier och grejer. så vi ska nog spana in det. lovisa har två svenska vänner här, så snart blir det svensktalande tacomiddag. kan ju vara trevligt för en omväxling även om orden faller konstigt i munnen.

 xx Linda

Kommentarer
Postat av: Elin

Ja, lite värme måste ni ju kosta på er till vintern ;)



Så glad för jobbet :) Kommer nog bli alldeles kanon. De förstår säkert att du måste till Sverige över jul! Det är nog inga problem! PUSS

Postat av: sharlto copley

guy fawkes night! det var därför det var fyrverkerier den femte - guy fawkes försökte spränga parlamentshuset. det gick, öh, sådär. "remember, remember, the fifth of november - the gunpowder, treason and plot; i know of no reason, why the gunpowder treason should ever be forgot~"

2009-11-09 @ 12:27:15
URL: http://invein.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback