jag antar att jag tycker det är kul att skriva, för jag gör det ganska ofta. historier, pjäser. blogginlägg. varför inte




 

om en vecka är jag nästan i stockholm. om en vecka och cirka fyrtiominuter är jag på stockholms central. om man lägger till kanske tjugo minuter så befinner jag mig på ekerö. barndomsö. barndomshem. dagen har spenderats i replokal med ljus och ljud och dans och kaffe har jag druckit och tidningar har jag läst. efter matlagning samtidigt som daniel visade upp sin nya tröja via skype, gick jag ut och gick lite med ef som bakgrundsmusik. sen hittade jag en fin hörna på skolan där det finns massa tidningar, och där spenderade jag en stund för att bli kvitt kylan och bli inspirerad. sen plingade mobilen till och jag gick till grannarna för film. och nu. ja, sova antar jag? vi börjar repetera klockan nio imorgon och jag ska vara min stora roll och den kräver lite laddning för. tung och lite svår tjej, men väldigt rolig att få gestalta på scenen. hoppas jag sover. drömde inatt om att peter stormares karaktär från prision break torterade mig med en eldgaffel. det var ju, fruktansvärt obehagligt. och vaknade till tonerna av ett bilalarm. min dag, ungefär. väldigt intressant förstår jag. vi som bor i skåne har förfärligt intressanta liv.

over and out.

jag gillar:
att gå ut och gå i min svarta jacka, med mina svarta leggings och min blåa halsduk och min svarta mössa (!) och mina gröna converse.

jag gillar inte:
att vara rastlös. inte kunna sitta still när man vill kunna sitta still. när man ska sitta still. när man borde sitta still.

Kommentarer
Postat av: D

du måste skicka ef låten från vårt projekt!

2009-02-06 @ 23:30:56
Postat av: Elin

Jag blir ändå glad att höra om ditt liv! :) Tell me more tell me more!

Jag gillar: dig!

Jag gillar inte: att vi inte träffats på hur länge som helst!



kärlek i massor <3

Postat av: elsa

jag gick på bio, det blev the unborn. superläskig. det är mysigt och bör provas! man ska inte känna sig dum för att man njuter av sitt eget sällskap. lycka till på rep!

2009-02-08 @ 00:24:03
URL: http://elsimon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback