julen nalkas.

hemma. hemma på ön med familjen. efter alldeles för få timmars sömn och en lång resa med flygplan landade jag på arlanda. och, min väska landade samtidigt som jag. vilket gjorde mig väldigt glad! möttes av delar av familjen - mamma, pappa, kalle och anna, och påvägen hem stannade vi hos mormor och morfar för ett hej och glögg och lussebulle (första gången för mig denna december)

sen träffade jag en bror till och hade en fin kväll, om än trött. god mat, ben&jerrys och en julfilm. och sen var det sömn innan söndagen började och jag åkte in till stan för att träffa fina Marie en liten stund innan hon fortstatte ner till skåne. sen betlehemskyrkan med malin och fika med kaffe och lussebulle. de sista pusselbitarna inom julklapparna föll på plats, och jag fick krama om matilda inne på rigoletto också. mötte jossan på stationen och for hem för att julbaka och se elf.

och nu är det måndagkväll. rummet är julstädat och det är fullt med snö ute. det är väldigt, väldigt vackert. och nu är det tre dagar kvar till julafton. lite pyssel som ska pysslas och paket som ska slås in - men framförallt några väldigt lugna dagar utan att ränna in till staden. jag hänger på landet! och njuter av att vara i Sverige.


Kommentarer
Postat av: Elin

Shiiit! Känns det inte sjukt? Att vara i Sverige liksom. Ojojoj. Känns sjukt för mig att tänka på iallafall. Nu när vi båda varit på vift liksom. ;)

Men jösses vad mysigt det låter du!

NJUUT och ät lite fil och müsli och tänk på mig ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback