för jag älskar ingen alls, sånt där är slöseri med tid, men då slösar vi bort våra liv.

så var man hemma igen. och med hemma menar jag skåne och det röda huset, inte ekerö. känns ganska konstigt att det är så, men det är bara att vänja sig för det kommer vara så en lång, lång tid. borlänge och festivalen känns långt borta, men såhär i efterhand är jag nöjd. visst, sista kvällens höjdpunkt med håkan blev inte riktigt vad jag hade velat att det skulle bli, men det var en magisk konsert iallfall. den mannen är fantastisk. och trots att vi trillade och en kille i röd jacka hjälpte mig upp (TACK!!) så var håkan lika bra som alltid. trist bara med samma repetorar som vanligt.
annars då? jo. massa bra band har jag sett och många höjdare.miss li var en sådan, kent likaså och mando diao. har sett typ, jättemånga band. jag och min bror och kusin satt och räknade det på hemvägen och jag har sett typ sexton hela konserter, och sammanlagt tjugosex band/artister. jag har haft kul. och det trodde jag inte efter min kaotiska tågresa upp där liggunderlaget försvann och jag mötte janet och felicia på campingen och undrade vad sjutton jag gjorde där, kul att se dem. men inte resten av de 26999 människorna. jag var för trött för festival. men, lite band, lite sol, lite skratt och dryga kommentarer fixade en ganska lyckad festival!

roligaste - (i efterhand) att köra janet på en kundvagn från ica maxi till campingen.
äckligaste - vårt camp!!
häftigaste - kents scenshow kanske.
snyggaste - hmm.. gitarristgustav tror jag. eller.. (nej. det var det kanske inte. eller., jo. eller. jag vet inte)
sunkigaste - vårt camp!
galnaste - millencollin kanske. och håkan. på olika sätt
läskigaste- att ramla (vi levde oss in för mycket i musiken tjejer, det är en LÅT, han vill inte att man SKA ramla!!!)

jag har fått andra perspektiv på livet och ny musik att fylla mina öron med. och efter åtta och en halvtimmes tågresa hem (!!!!) så var det roligt att höra matildas röst i min brusiga telefon och höra henne pladdra på i en halvtimme. ska bli kul med stockholm om några veckor. men också knäppt. för mina stockholmsdagar bara krymper och sommarlovet också. det känns som om det är slut redan, men det är det inte. jag ska ju jobba typ sju veckor till eller något. jag vet inte hur länge.

jag är iallfall ledig imorgon. godnatt mina vänner. dröm sött.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Whaa? Pratade du i telefon med Matilda i en HALVTIMME?

Postat av: pernilla

jag har nu sommarkort och kan nog åka ner till dig någon gång! du har inte tid mellan den nionde och den fjortonde? sedan är jag helt fullbokad tyvärr.

2008-07-03 @ 01:00:22
URL: http://peerniilla.blogg.se/
Postat av: J

There's a bit of Janet Collin in all of us

2008-07-04 @ 20:07:38
Postat av: mir

jajemän lindish. allt kan hända. och du har blogg. jättekram

2008-07-06 @ 23:41:21
URL: http://tillelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback