onsdagkväll.

jag är trött.
och lite irriterad.
och varm.

veckan som gått har kantats av tårar, skratt, mat och skavsår och jag vet inte riktigt vart jag står mitt i allt. visst, biobesöket i måndags var välkommet, men nu är min kassa ganska tom och jag har redan sagt att jag ska gå på bio tre gånger nästa vecka. med tre olika personer. men det ska gå. och på något sätt ska jag ha råd att gå ut i övermorgon, något jag inte känner hundra för men som nog blir kul när man väl är där och nu ska jag egentligen vara en våning ner och fira min syster som blir gammal idag, men jag kan och orkar inte för det här med att vara social kan bli riktigt jobbigt för mig ibland.
och jag börjar undra vart du finns i allt. vad jag ska göra åt livet. varför mina ögon läcker och varför livet inte alltid är lyckligt.

??

Kommentarer
Postat av: hanna c

Fin text:) Gillar din inledande mening, "veckan som gått har kantats av", bra formulerat (jag blir bara mer och mer språknörd av ib) Jag har också tänkt på frågan varför livet inte alltid är lyckligt, utifrån att om man är kristen och så, varför måste det var så mkt vardagskamp om heltt fåniga saker som får dra ner en så att man inte ser de verkliga grejerna man borde göra... min reflektion för idag:P, Ta hand om dig Linda, och glöm inte att titta på det vackra i livet, då ser du Jesus i allt det grå!

Postat av: Elin

Jobbigt... livet alltså. Men jag tror att allt kommer kännas lite bättre när vi kan prata en hel natt och tänka på det roliga i livet och drömma oss bort till London, Paris och New York och bättre tider. Det är inte långt kvar nu. Miss you! PUSS!

Ps! Man får gömma sig under täcket, lyssna på Regina (eller någon annan hiskligt bra människa), stänga av mobilen, stänga dörren och skita i alla. Det måste man ibland. Och det är okej! Ds!

2007-10-17 @ 23:10:22
URL: http://hejhenning.blogg.se
Postat av: Anonym

vi kan flytta fram vårt planerade biobesök. om jag inte blir supersugen idag vill säga..

2007-10-18 @ 06:53:02
URL: http://jeanettebarasanning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback