alla dagar går inte riktigt som man tänker sig...

Idag är det måndag och jag vet inte riktigt hur jag mår. Eller, jag har ont i foten, jag är trött och jag blir arg på mig själv för att jag ALLTID ska bli nervös när vi ska göra något på teatern nuförtiden. Jag förstår det inte. Eller, i grund och botten förstår jag ju, men jag har aldrig känt det såhär förut. Nu blir jag bara nervös och fnittrig och vill börja gråta för att jag inte kan prestera något bra ! något imponerande! något som kommer från mig ! något som betyder något!

Det går inte, och jag känner mig helt blockerad och jag vet inte vad jag ska göra åt saken. Jag vill bara att någon ska slå mig i huvudet så att jag slutar tänka så mycket på vad andra kommer tycka, och istället fokusera på det jag ska göra - spela. känna. andas. vara någon annan. Jag vill så mycket men kan så lite.


Kommentarer
Postat av: Elin

Usch! Jag hatar när det blir sådär. Man vill göra något som blir sådär bara: WOW! Men istället blir det som ett stort stopp i hela kroppen och hjärnan. (Har hänt mig mången gång, hela tiden). Prestationsångest när den är som värst! Det är som om man springer mot en stor sten och tänker hoppa över den men det blir som en blockad i fötterna och man springer rakt in i den istället. BANG! Det gör ont och man blir arg. Men jag vet inte, man får väl försöka igen och igen. Jag hejar på dig! Love!

Postat av: Hanna

Ibland kan det vara bra att påminna sig om att man inte Är det man gör:) så brukar jag försöka tänka när jag får massa prestationspress, ibland funkar det bra och ibland inte lika bra:P

2007-10-01 @ 23:25:38
URL: http://hannapaulina.blogg.se
Postat av: D

Du är bra linda! skit i vad alla andra tycker!

2007-10-02 @ 20:25:53
Postat av: Anonym

Det är patriks fel tror jag.

2007-10-02 @ 21:37:40
URL: http://alvafelicia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback