as soon as you stepped througt my door, I saw you for the first time all over again

idag är det söndag. slutet på en vecka, början på en annan - en i stort sett PRECIS likadan vecka. igen. och igen. och igen. det känns som om alla veckor ser nästan precis likadana ut, med några få undantag. om jag när det här året är slut, ser tillbaka på året som gått så kommer jag bara minnas små, enstaka händelser, resten kommer försvinna i någon slags gråaktig dimma.
och på ett sätt så vill jag inte att det ska vara så, för det här är trean, mitt sista år i gymnaiset. jag vill minnas det. och jag menar inte att jag inte kommer minnas det, men .. de små sakerna liksom.

och nur är det snart jul men innan dess ska massa saker hända känns det som. och saker som jag vill ska hända. som att jag får börja jobba snart. som att dom ringer från stadsteatern och behöver mer folk (för hey- dom har mtt nummer) och att.. ja.

min ljusglimt i novembermörket och dysterheten är att Blindside kommer hit. till Sverige. till Hemlandet. till kafe 44 för att spela. jag kan inte beskriva i ord hur glad det gör mig, för deras musik har ... ja deras musik har.. den är OTROLIG helt enkelt. jag älskar den och jag älskar hur christian hoppar runt på scenen och dansar och hur Simon drar fingrar över gitarrens strängar och skapar fantastisk musik, eller hur Tomas öser på basen och hur Marcus bankar livet ur trummorna. det är total närvaro och man känner att dom älskar det dom gör, och det får mig att älska det dom gör ännu mer.

image191

http://www.youtube.com/watch?v=RtqvSzshdzA - jag älskar den här videon. jag älskar när Christians arm växer ut och blir låång och man ser hur han verkligen vill få hinna ikapp. och jag älskar hur han mot slutet gör en liten volt i luften för att landa på de bruna och blöta löven och jag älskar hur han ser in i kameran och jag älskar närvaron!!! och sen så älskar jag slutet-slutet när han hinner upp henne, men hon hinner upp honom också och dom kramas - det är kärlek. det är så äkta.

http://www.youtube.com/watch?v=1eRmV_JVMqw&feature=related - helt fantastiskt och helt otroliga är dom och hela videon andas .. jag vet inte. någonting stort och fint och bra och .. ja.

Kommentarer
Postat av: Anonym

det var ju det där vi pratade om - om de icke-inträffande-händelserna.

Postat av: matilda julia

kan du sluta prata om frakkin' blindside! gud! du och dina dumma band - INGEN BRYR SIG. dom är fett gay. (OHSNAP!) nej jag skojar bara. jag funderar på att följa med, men det kommer antagligen inte hända. haaaark hark.

2007-11-19 @ 23:20:44
URL: http://faceon.blogg.se
Postat av: Emelie N.

Hej Linda!
Härligt med jul snart xD Kommer ni hit då? Hoppas de X)

Har du sökt om att få jobba på stadsteatern?
Som nått specielt?
VILL VETA! ;)

Kram kusinen! Hälsa familjen från oss!

2007-11-20 @ 16:14:31
URL: http://emelienaslund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback