vi äro musikanter



idag är det tisdag fast egentligen torsdag om man ser till det faktum att helgen bara är en dag bort. Och det är superskönt och alldeles alldeles underbart i sig, men att jag också ska åka till det vackra skåneland gör det ännu bättre, faktiskt. Jag har inte varit så sugen på att åka dit, men nu efter lite tänk så inser jag att jag är taggad på skåne några dagar. Bara hänga vid havet, höra den klingande skånskan och se korna beta på andra sidan vägen.

f a n t a s t i s k t .

dagen har bestått av två nationellaprov i engelska och ett evigt flängande på stan när vi försökte komma på vad sjutton vi skulle göra av vår lediga dag. Det slutade med att vi tunnelbaneteatrade lite och åkte fram och tillbaka mellan stationer, för att sedan (trumvirvel) ställa oss i gamla stan och sjunga i hopp om att folk skulle vilja skänka några små slantar. Och vi tjänade faktiskt lite pengar, med våra begränsade sångförmågor och en evig uppreppning av "As I went down to the river" . Vi fick ihop fjorton kronor och femtioöre + en euro. Vilken vinst! wow oh wow.

det roligaste var nog när en tant kom fram och la en femma med förklaringen:

 - ni sjöng så fult att ni förtjänar att få betalt.
vi tackar för den och bockar ödjmukaste för din vänlighet ärade tant, vi bjuder på den.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jo jag tackar jag

Postat av: Anonym

Jag undrar om du har gjort det till ett litet uppdrag att försöka få med "fantastiskt" i vartenda inlägg...

2007-05-18 @ 12:12:11
URL: http://alvafelicia.blogg.se
Postat av: Anonym

JAG BLIR GALEN PÅ DET!

2007-05-20 @ 08:55:57
URL: http://JEANETTEBARASANNING.BLOGG.SE
Postat av: Linda

åh jeanette. vad jag älskar att reta dig. fantastiskt är ett fantastiskt ord som man aldrig kan överanvända.
och det roliga är att det bara kommer naturligt. är det inte, konstpaus, fantastiskt?! :D

2007-05-20 @ 09:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback