jag vann nog just "dagens klant" priset !

en lung dag var det idag, trodde jag iallfall. Efter en ovanligt rolig fredag innehållande allt i från teater-prat till lekar i lumaparken, så begav jag mig in till stockholm city för att köpa en sjal och en present till min vän. så jag gick runt, hade tänkt göra bara korta ärenden och sen fara hem för att jaa, ha en lung kväll hemma!

men. så blev det inte riktigt. för, vad gör jag om inte går in i en glasdörr? (nu höll jag på att skriva glassdörr, tänk så kul det skulle sett ut) jag var just påväg ut från guldfynd när jag gick in i kanten av glasdörren, den tjocka grejen som finns där för att vi klantskallar ska ha möjligheten att skada oss. och det jobbigaste var- trots att jag mest av allt bara ville typ tycka synd om mig själv och fälla en eller annan tår av smärta, så skyndade jag mig därifrån med ett litet leende på läpparna, som för att signalera till alla runtomkring att jag var okej.

väl inne på åhlens kunde jag slappna av och släppa det fejkade smajlet jag så fint satt på mig, och kollade i spegel på sminkavdelingen för att se en gigantisk bula börja ta form från hårfästet och ner till ögonbrynet.

så, jag vann nog priset för dagens klant! tacktacktack . känns bra (eller inte för det gör verkligen jättejätteont och pappa var nära till hands och kom och hämtade mig och sen kom vi hem och då la jag is på och det gjorde ännu ondare då. aj. det var lite roligt att jag sms:ade jeanette när det hade hänt, bara för att berätta om min klantighet för någon. varför vet jag inte. jag får väl skylla på att jag var snurrig och alldeles ifrån mig av smärta :)

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Du skickade ett sms just till mig för att jag är den jag är. Sedan får du inte glömma att du till och med ringde upp - stackars dig att samtalet bröts. Hoppas att jag inte sitter på ett fullpackat tåg nästa gång du ringer.

2007-03-16 @ 20:26:06
Postat av: Anonym

ja. sant. kanske , ja.
jag ville väl mest dela med mig av min olycka. har så sjukt ont !! fortfarande. och, aj. så jag ska faktiskt snart gå och sova och hoppas på att det går över.

/L

2007-03-16 @ 21:46:45
Postat av: Elin

Ojojoj! Det lät smärtsamt detdär! Bulor är inte att leka med om man säger så. En gång fick jag ett blåöga som jag var jättestolt över och visade för alla. Kanske kommer du känna samma sak för din bula! Tack för smset, synd att jag fortfarande har 0.00kr på min mobil :P Vi hörs, mylove! PUSS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback