lördag

när jag ser ut genom fönstret så slår det mig hur fantastiskt vackert allt är, hur bra allt passar ihop. även fast husen runtomkring (och vårt inkluderat) inte har de finaste färgerna eller finaste formerna så är de speciella och betydellsefulla. här, i det här fyrkantiga (!) huset har jag bott i nästan hela mitt liv. det här är välkänt, det här är hemma.
men . jag längtar bort. jag vill se nya saker, mötas av andra syner när jag ser ut genom fönstret.
hur vackert det än är så... jag vill bort. en liten stund bara. se något annat.
se världen kanske.

vägen till bussen kan jag utantill, gå ner för backen, sväng höger, sen nerför en backe till och framme. vägen till den gamla skolan är automatiskt inpräntad i mitt huvud och såklart, jag hittar ju överallt bland vägarna här. eller, iallfall nästan. för även om jag har bott här hela mitt liv så finns det vägar jag aldrig gått på, stigar jag aldrig gått på. kanske är det här en sån dag, när jag ska göra det ?!

eller. kanske inte.

det är helg och det känns fruktansvärt skönt. två dagar ledigt, två dagar när jag kan göra , nästan, vad jag vill. lite skolarbetande blir det väl, men annars. nej, blir nog mest att läsa pjäser och lyssna på regina Spektor med tända ljus lite överallt. ska skriva brev och börja skissa på hur jag vill inreda det nya rummet. igår slogs jag av hur bräckligt livet är, så nu gäller det väl att man tar vara på sin tid här och ser till att göra något fint av den.

 - livet är rätt härligt !

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Läsa pjäser? Hmm.

2007-01-14 @ 13:50:22
Postat av: L

yes sir.
läser faktiskt ett drömspel just nu (:

2007-01-14 @ 14:15:09
Postat av: Jeanette

Du vet inte hur illa up jag tar när du utger dig för att läsa just den litteraturen.

Postat av: L

jag utger mig inte.
jag säger sanningen.

och jeanette - det är inte så att du på något sätt äger alla pjäser !

2007-01-14 @ 21:20:09
Postat av: Jeanette

Jo, lämna Strindberg ifred.
Han är min!

2007-01-14 @ 22:20:32
Postat av: Anonym

nonononono!

men, å andra sidan så är han ju inte så grymt bra heller. så, du kan få honom :P

2007-01-15 @ 16:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback