cause the hardest part of this is leaving you ...

jag bryr mig för mycket, alldeles för mycket.
om vad andra människor tycker, om vad jag tycker, om vad världen tycker om mig. och det är sjukt, att andra människors åsikt ibland, och oftast, ska spela större roll än min egen. jag hatar det. att .. ofta behöva känna sig fel och (be)dömd när man gör något, sukta efter beröm och uppmärksamhet. och även om jag kanske inte gör det lika tydligt som vissa andra, så gör jag det. för jag tror alla gör det, i en viss mån. när jag gör något som jag tycker är bra, då litar jag inte riktigt på mitt eget omdöme utan måste fråga andra om jag verkligen var bra. och om jag gör något dåligt vill jag på ett sätt att folk ska hålla med mig, men på ett annat att de kansek ska peka ut det som är bra, på riktigt riktigt.

för jag hatar känslan av hopplöshet som infinner sig. klumpen i halsen för att man inte får en klapp på ryggen eller en stjärna i kanten, inte utmärker sig på ett bra sätt. jag vill bara.. jag vet inte. vara lycklig. men det går inte när alla först ska kontrollera att jag duger.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

jag håller med dig helt och fullt .

Postat av: Jonas

Linda. Jag hoppas du vet vad jag tycker. Men en start för att komma bort från detta problem kan ju vara att komma bort från den platsen du är på. Hoppas på GBG eller London.
Älskar dig

2007-12-22 @ 01:17:17
URL: http://caughtaglimpse.blogg.se
Postat av: Elin

jag känner igen mig så sjukt mycket! Varför är man så? Önskar jag kunde visa dig typ tusen gånger varje dag att du duger precis som du är för du är så sjuuuuukt bra!!! Alltså verkligen!!
TAAAAAAAAAACK också för det fina julkortet! Jag blev väldigt glad! Önskar att jag hade hunnit skicka julkort.. Men du! Du ska få massor med kramar på Livskraft som tack!
När man känner sig som odugligast brukar pyssel och sufjan hjälpa, alltid! ÄLSKA DIG!

2007-12-22 @ 22:07:26
URL: http://hejhenning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback