skolstart.

imorgon börjar skolan. börjar trean. trean på Kulturamas gymnasium inriktning teater och scenkonst.
och jag har tusen tankar i huvudet.
det gör nästan ont.
vadskajaghapåmigvilkaörhängenskajagtaundrarhurallaharhaftdetisommarundraromdetbörjarnågranyajaghoppas
attjagkommeritidundraromanneärsiglikvilkengruppkommerjaghamnaikommertreanblisuperbra.


det är läskigt. jag ska börja trean. sen ta studenten. sen leva livet. skräck blandat med förtjusning. för jag är inte riktigt redo på ett sätt, men på ett annat så kan jag knappt vänta tills jag är helt vitklädd och med mössa på huvudet tjoar och tjimmar och har tagit studenten. är fri från alla band, kan packa mina väskor och bara... jag längtar, men tror att jag kommer ångra den längtan i slutet av skolåret. för det blir slut på allt. precis allt. ingen mer skola i den här formen. och jag är inte lika exalterad som jag var när jag var liten, och alla blyertspennor var vässade och man verkligen kunde KÄNNA att det var något magiskt över att gå till skolan (det här var väl i ettan. tvåan. möjligen trean.) men det var något speciellt. nu sitter jag här med glasögonen på näsan och undrar vad som kommer hända. kommer allt bli bra ?

  www.myspace.com/ef

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag hoppas verkligen att allting blir bra. jag känner ungefär samma känslor inför skolstarten. det är speciellt.. sista året liksom. jag hejar på dig! :D Pusspusspuss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback