s ö n d a g morgon.

sitter på mina bröders rum och lyssnar på hellström.
 ..du är det finaste jag vet när allt annat här känns falskt och fel.. rösten som för många andra kan kännas dålig, falsk och omusikaliskt , "han kan ju inte hålla en enda ton rätt" , åsikterna om denne kille från göteborg är många och olika. men för mig betyder hans musik och hans sång glädje och total lycka. han sjunger från sitt hjärta,han bryr sig inte om folk tycker om det eller inte. han skriver sina låtar, han skriver sin musik. sen att han är populär måste ju vara ett stort plus (+) för honom. eller?  dig this.
 
men, han har ett djup i sina texter, något som griper tag om och om igen. en fest som pågår en hel livstid, en låt som aldrig tar slut.
..dom är uppe på taken. alla är högt över staden, sommarn snurrar fort men vi bara snöar bort. och jag vågade aldrig hlla din hand, vi är inte sånna som i slutet får varann. och alla bara pratar, - är det sant och jag har hört om dig, jag kommer aldrig tillbaka hit igen. neonskyltar på gatorna sänder ljus till mig och skatorna, alla dansar och jag tänker, är du också själv, var är du ikväll? ..
 



Det är som att vara på fest och sätta på en låt man älskar på stereon – dig this! Om någon inte håller med så tar man i ännu mer, man försöker övertyga den personen med all kraft. Den drivkraften har man och kommer alltid att ha, oavsett om man är arton eller åttiofem. Den elden slocknar aldrig. /Håkan Hellström.


Kommentarer
Postat av: Elin

heheh. ja du vet ju vad jag tycker. håkan-dissare in i själen. smaken är som baken.. :P

Postat av: Linda .

I know my friend. men, det spelar inte mig någonroll faktiskt (: jag tycker om dig lika mycket endå!! !

2006-09-03 @ 15:32:48
URL: http://lindamariamartinson.blogg.se
Postat av: Johanna

Åh, håkan. jag hade inte lyssnat så mycket på honom, men att se honom på scen, energin, glädjen, denna sprudlande människa. det ÄR lycka, precis som du säger!

2006-09-03 @ 20:28:05
URL: http://johannacecilias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback