ondska

en ensam kille i en öde korridor.
ett elakt ord. en elak mening. något elakt. det räcker. ett ord kan förändra så mycket. jag vet, men inte på samma sätt som du. det finns så sjukt mycket ondska i världen och jag är en del av den. jag pratar skit, jag är elak. Jag ljuger, jag skriker jag förstör för andra. jag är elak mot mig själv.
det är ondska.
och det jobbiga är, att den alltid kommer finnas kvar. det finns inget bot för den. folk kommer må dåligt, folk kommer döda sig själva bara för att hitta en väg ut ur eländet.

det fick mig att tänka. . jag vill vara snäll. jag vill inte att folk ska må dåligt. men ändå gör jag det. jag behandlar andra människor som nollor, jag nedvärderar deras åsikter och struntar i deras känslor.
är jag kall för det? nej, jag älskar en massa. men det räcker inte. kärleken jag känner för många väger kanske inte upp det dåliga jag gör av mitt liv.

jag vill göra något fint av det jag fått. klichèartat, jag vet. men det är så jag känner det. Jag vill inte bara vara åskådare till en skräckfilm, jag vill gå in i den och ändra handlingen.

Kommentarer
Postat av: Elin

Aah! du har ju tröjan på kortet. Tröjan, THE tröja! :D Så mycket fina minnen i de där ränderna. Saknar dig så mycket, min vännis! :D

Postat av: michéle

Shiit! Du skriver otroligt bra! Gillar verkligen texten om ondska!

2006-09-17 @ 16:09:31
URL: http://www.saknar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback