jag fick bara ett infall

-vad tycker du?
-duger jag såhär?
-gör jag något som du inte tycker om?

idag har varit en dag fylld med varierande känslor. och jag kan verkligen inte beskriva varför. jag vaknade med känsla av ingenting, ingenting alls fanns i mitt huvud när väckarklockan ringde vid sex imorse. jag pallrade mig upp från min varma och härliga säng och bort från den jobbiga drömmen (vilket var skönt eftersom den handlade om att jag blev gravid på ett kick och sen gick runt med växande mage och en känsla av att jag inte ville ha barnet. var riktigt riktigt verkligt och jag mådde jättedåligt när jag vaknade. lade händerna på magen och konstaterade lättat att jag i n t e var gravid.tack!) sen skola. två lektioner. teaterlektioner. det var kul. sen lunch. och jag förstår inte vad som hänt med mig, Linda är tyst!jag gillar inte att vara det,men på sista tiden har jag liksom inte haft något att säga känner jag. jag vet inte. trivs inte när jag inte pratar och gör galna saker. livet förändras, men jag vill inte det.
lekte med matilda och nett sen. hemma hos matilda. vi skulle skrivit manus till scenen, men vi kom inte så långt. vi skrev lite med betoning på lite. vi skrev knappt något alls. vi har typ två meningar som inledning. men dock har vi karaktärerna klara.. men men.

sen på tunnelbanan, när nett hade gått av vid sankt eriksplan blev jag ledsen. alldeles jätteledsen. jag förstår inte varför. kände bara för att sätta mig och gråta. kunde dock inte det eftersom jag befann mig på offentlig plats och inte ville bli släpad till psykhemmet och bli kallad "hon som började gråta på t-banan". ehh, det skulle väl inte hänt, men så kändes det. så jag höll inne med mina tårar, och fick istället jätteont i huvudet av att inte gråta när jag vill gråta. förstår inte egentligen varför jag skulle gråta.
jag fick bara ett infall.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Linda, du skriver väldigt bra.

Postat av: Elin

usch. hatar när man vill gråta med inte "får". Blä!
varför drömmer man alltid att man är gravid? det gör jag ocskå ibland. vad betyder det?
MISS YOU LOVE YOU! (synd för det där med tröjan. vi får sno någons istället)

2006-09-13 @ 15:06:01
URL: http://hejhenning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback