gröna lund

när me and my matilda skiljs åt vid ginatricoot för att åka åt olika håll börjar letandet efter rätt buss.och, me find it rätt snabbt.den nyss så tomma busskuren fylls snabbt med randigt,hattigt,hängsligt,sminkigt folk..jag förstår vart alla är påväg,vi har alla samma slutdestination.
g r ö n a  l u n d
.när jag kliver av den varma bussen,ser jag inte mycket förutom den långa kön som ringlar sig utanför dess portar.glad hellströmfans som väntar på att betala och komma in.sextio kronor.s e x t i o  k r o n o r.billigt.min plånbok ler förnöjsamt eftersom pengar är något den inte ser mycket av.
i väntan på mina vänner följer jag med min broder och vän till bergochdalbanan,trots erbjudande om att följa med avböjer jag snabbt med - n e j , a l d r i g  i  l i v e t. jag står och väntar och killen i lotteriståndet bakom mig försöker få mig att kasta pilar och förstöra ballonger. han misslyckas, trots fina försök.
jossan är där,och hennes syster.roligt och trevligt att vi stötte på varandra och det blev rätt mycket prat och sånt innan konserten började.

kl.20:00.ljudvolymen höjs till max.Och han gör entrè.Håkan Hellström med stora H:n.och vilken föreställning sen.
- hellströms konsert på grönan igår kväll var- m a g i s k . i n g e n  t v e k a n  o m  s a k e n.

Kommentarer
Postat av: Elin

Roligt! :D Håååkan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback