det är fredag

det är fredag och jag har tänt mig doftljus som gör att rummet luktar lakrits. precis nyss flög ett rött löv förbi mitt fönster och det är så där vackert, höstigt ute. ganska snart ska jag äta lunch och sen bege mig in till staden för att studera. planerar kaffekopp och överstrukningspenna i högsta hugg på favoritbageriet i fredhäll. cykeln blir transportmedel tror jag.
helgen kom fort och plötsligt och imorgon jobbar jag. men det är imorgon det. idag ska jag läsa läsa läsa och lite njuta av att inte vara i skolan. studenlivet passar mig. det är mycket att göra, men kan man göra det med kaffe i ena handen så funkar det ju galant.
mitt nya favorituttryck är att saker är helfina. jag har alltså utvecklat mitt favoritord fina till att något är lite ännu bättre.
idag bestämde jag mig för att det var en jeansdag och så blev det. det är inte många dagar som är jeansdagar, men idag blev det på med det enda paret jag äger och en svart spetsig topp och kofta och träiga örhängen. lite höstigt. får peppa till det med färgglada skor.
det här blir nog en helfin dag. vi hoppas på det iallfall!

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag är glad att du kan mysa till studentlivet med bagerier och kaffekoppar. VIKTIGT. Det låter iallafall himla mysigt i mina öron. Skulle vilja praoa hos dig. Fast jag kan läsa skönlitteratur istället. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback