okej, onsdag!

okej. dags för en uppdatering som min fina vän elin sa (eller skrev - eftersom hon är i USA för närvarande, hur coolt är inte det?!!)

onsdag idag igen och tiden går fort. innan jag vet ordet av kommer det vara jul och jag kommer sitta på planet tillbaka till sverige och julfirande och familj och nyårsfirande i göteborg. ser framemot det, men vill inte att tiden går för fort. för jag gillar det. att vara här. jag trivs mer och mer. har för stunden en förkylning i kroppen som gör mig väldigt, väldigt trött och hängig och huvudet värker, men det funkar bra endå. har tagit en paus från att söka jobb idag och tar det bara lugnt.

har ätit frukost i en timme och städat köket. läst en bok och läst i bibeln. duschat och satt på mig mjukiskläder. och nu sitter jag på min säng. jag gillar verkligen mitt rum. det är helmysigt. väldigt personligt och väldigt mycket.. Linda! och det är ju bra, eftersom jag bor här.

imorgon är det skola och vi ska få reda på vad vi ska ha för praktikplatser i kyrkan. mitt förstahandsval är att jobba med ungdomar utanför kyrkan. bara hänga med dem och lära känna dem. vara en förebild. OCH, i det kunde jag göra det jag verkligen skulle vilja göra nämligen att jobba med unga tjejer. Rachel, tjejen jag skulle jobba med, har en tjejgrupp med sex tjejer och det är något jag verkligen skulle vilja bli involverad i. och sen skulle jag få chansen att göra dramagrejer också, förmodligen. så, det känns som om det är det jag ska göra. är precis det jag ville göra innan jag kom hit. ungdomsarbete och teaterarbete. så det kanske blir en teatergrupp i kyrkan. vem vet. jag har några månader på mig.



nu väntar nog lite lunch och sen en promenad med massa kläder på till biblioteket tio minuter härifrån. har böcker som behöver lånas om och ska kolla upp lite om ett medlemskap i deras gym (inte bibliotkets, men dom har ett gym i samma byggnad) och sen gå förbi bankomaten och ta ut lite pengar. blir nog en bra eftermiddag. och sen läxläsning, bibelläsning och ikväll får vi hit en vän på middag och sen har vi express-art-community möte här i huset. har börjat måla ganska mycket, och pyssla och jag gillar det. förstår inte varför jag slutade måla. det är kul att kleta med färger.

ni är hjärtligt välkomna att ta flyget/båten/tåget/bilen/fötterna över hit och hälsa på. skulle nog rekomendera flyg. och, fler brev kan skrivas om fler adresser skickas. xxx Linda


Kommentarer
Postat av: Elin

Vilka fina skor!

Oh vad kul att måla, jag målar alldeles för sällan. Har dock börjat teckna lite igen, det är ju alltid nått! :)

Alltid kul att läsa om vad du har för dig, så blogggaaa på! :D PUSS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback