söndagmorgon är det nu.

en lördag som börjar med sovmorgon och skön soft frukost vid teven, dock med magont. men det fungerade. efter lite spagetthi och pastasås begav vi, jag och elisabeth, oss in till staden för att leta present till hennes framtida svägerska. väl där sprang vi ut och in i en mäng affärer innan vi hittade en bra gåva. MEN något som hände innan vi var klara i affärerna var detta. jag har lovat mig själv att inte köpa så mycket kläder. och det har jag hållit. men, nu. ja. jag har letat efter en svart tunn kofta. och den har inte funnits att hitta. inte ens mina föräldrar hittade en som julklapp så jag har gett upp. men igår. så hittade jag den. precis den jag letat efter. och den var så billig.hundratjugofem kronor. och jag köpte den inte. och jag är stolt.

sen så drack vi kaffe på xpressohouse och marie kom och vi begav oss till dunkers kulturhus och jazzlördag. väldigt fin och härlig musik och ett skönt avbrott på dagen. sen fick jag vänta på bussen i tjugofem minuter. då var jag inte så glad. men det blev bättre. jag kom hem och fick i mig mat och såg på vänner och satt och förberedde mig mentalt för den galna musikfesten en bit härifrån.

så jag fixade mig. marie fixade sig. vi satte oss på bussen och åkte. och kom dit. och vi var fyra personer... men efter en stund droppade resten av musikarna in och det blev riktigt trevligt. mycket prat, skratt och dans och en sen natt.

och nu. har jag ätit scones och duschat och känner mig relativt fräsch.
söndag.


Kommentarer
Postat av: Elin

Men får man inte köpa något man behöver när det dessutom är billigt?! Du är hård med ditt köpförbud, vilket är föredömligt :)

Låter som en helmys helg. Scones. åhhh!

Postat av: ray lamontagne

ååååh scones vad sugen jag blev. jag ska nog baka lite innan jag far iväg till jobbet imorgon.

2009-01-18 @ 23:09:59
URL: http://faceon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback