jag vet vad jag vill göra med mitt liv ... det är så självklart.

jag vet vad jag vill göra med mitt liv. det är så självklart att det nästan gör mig blind och jag vågar säga det, för första gången. jag vågar .. våga?! öhh. vet inte hur jag ska förklara det, men det kommer. senare. jag måste skriva av mig för just nu rinner mina tankar ner i fingrarna och ut på tangenterna.

jag och jeanette var och såg en pjäs idag och det var längesen jag blev såhär berörd. mitt namn är rachel corrie gjorde ett så sjukt starkt intryck på mig att jag nästan blir lite rädd. för den handlade om en riktig människa! som levt, för bara några år sen men som dog kämpandes för det hon trodde var rätt! och jag önskar att jag också hade något sånt, som jag verkligen brann för på samma sätt. en fråga som berörde mig eller något som fick mig att agera mot allt som är värdelöst. för hon brann och hon gjorde det hon kunde för det hon trodde på och det gjorde ett sånt intryck på mig och hela vägen hem satt jag och tänkte vad vill jag göra. och jag vet det, även fast det är barnsligt och kanske lite töntigt och jag kommer säkert inte lyckas så vet jag endå vad jag vill. jag vill beröra människor. och jag vill göra det från en teaterscen. med strålkastarljuset i ögonen. jag vill skapa magi och förmedla något som jag vill säga. och jag vet att det är tufft. och att jag förmodligen inte kommer lyckas. men, jag vill göra något sånt av mitt liv. jag vill... göra något som gör skillnad. få människor att KÄNNA något. och oavsett om det blir av att stå på en teaterscen eller att hjälpa små sjuåringar lära sig läsa - så är det det jag vill. och jag ska satsa på det som bara den och försöka göra mig själv stolt.

jag ... jag vill bli någon som ... får beröra människor. med ord. med bilder. med tystnad. med musik. jag vet inte riktigt, men jag vet att det är det jag vill. jag vill få folk att känna något. och jag kommer väl säkert ändra mig och så och allt kommer vridas till det oigenkänliga, MEN just nu vill jag bara göra något som jag är stolt över och som människor ser på med intressanta ögon, och inte bara ser utan känner.


!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback