så jag ber dig om hjälp att se det du ser

ibland är man trött. himla trött i både kropp och själ och tanke och hjärta.
det är såna dagar man får gå en långpromenad och njuta av ett vackert Stockholm efter en dag framför dataskärm och böcker. det är såna dagar man får dricka te och äta fruktsallad och njuta av värmen och filmen på tvn och kombon i soffan. det är såna dagar man får lyssna på vacker musik och tänka på allt man har och inte bara se det man inte har. det är såna dagar man får vara glad för det lilla, det vackra. det är såna dagar man får boka biljetter till ett efterlängtat besök i göteborg och fina vännerna där.
ungefär en sån dag har jag haft idag. nu säng och sovmorgon. imorgon alltså, då har jag sovmorgon.
jag tittar fortfarande på hej du är fin kortet och ler.
det gör mig glad i magen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback