onsdag. sen torsdag.

jag lyssnar på vacker musik och njuter så smått av att det är torsdag. det är skönt på något vis. betyder att helgen är nära med allt vad den ska innehålla av konsert och jobb och musikcafe. sista för terminen, kanske sista någonsin. konstig känsla.
igår spenderade jag hela dagen i uppsala och hade det festligt tillsammans med vänner i olika åldrar. Liv, 8 månader, och jag gurglade glatt och busade med varandra ett tag för att sen sitta och grimasera mot varandra vid matbordet där jag blev bjuden på lunch av hennes fina föräldrar. Liv var inte så förtjust i maten, den hamnade överallt utom i munnen. alltid spännande att äta med en bebis. men jag och mamman Jennie fick ett bra samtal iallfall och det var härligt att ses och bara vara lite. sedan promenerade jag in till staden för fika med vän som ska ut på äventyr i höst och vi peppade inför det och pratade om livet i allmänhet. sedan glass på solig trappa med en av mina favoritkillar och sen hem hem hem. på tåget. med bok och musik. för att gå på konsert på gamla skolan där lillassyster numera går. väldigt duktig är hon och jag var lite stolt.
sen sydde jag sex dukar till ett bröllop efter att ha fått yougurthglass av mina fina föräldrar, och såg på läkarserie från djungeln.
det var min onsdag. och torsdagen har börjat bra. förutom den förkylning som inte riktigt vill släppa taget om mig, så mår jag faktiskt bra. och det, det är skönt kan jag berätta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback