dålig och dryg dag.

idag har jag inte varit på humör. jag vaknade först klockan fem och suckade djupt, tassade till toaletten och tillbaka till sköna sängen igen för några timmars mer sömn. men kunde inte komma till ro. så när klockan ringde var jag inte peppad på att lämna värmen bland täcken och kuddar och speciellt inte när jag tittade ut genom fönstret och fick se det som ingen vill se tredje maj - nämligen snö!
så jag vred mig lite. snoosade lite. (snusade gjorde jag iallfall inte) och gick sedan upp.
och efter det har dagen varit lite dryg och seg och jag har bara inte varit pepp. den har varit fin på många sätt och vis, med bibel och bön och ananaspaj på kontorsfikat, men jag har inte varit på topp. höjdpunkt nummer ett infann sig när jag busade en stund med min gudson på tre sköna år, som ville springa rundor och leka kurragömma. (Linda, jag gömma mig) det fick mig att le. och att känna mig mer peppad på livet med allt vad det innebär. sedan träffade jag en god vän för te och prat. mycket snack om framtiden och vad man ska göra åt den.
och vi insåg - att det bara är att låta den komma och lägga den i Guds händer. it will work out for the best.

efter att ha handlat lite dunsade jag in genom dörren till en tom lägenheten. och då bestämde jag mig för att städa min garderob. jag gör det här ofta, jag måste eftersom jag är så stökig av mig och slänger in allting i just garderoben när jag gör försök till att städa, men för mig fungerar det lite som terapi. jag fixar till någonting och viker och pysslar och sorterar bort, ser vad som är bra och vad som kanske ska dumpas. så nu har jag inte bara fått ordning i garderoben, jag har även fått lite mer ordning på känslorna.
nu - sömn. imorgon är en ny dag!

Kommentarer
Postat av: Elin

Snart kommer nog peppen, det är ju så grått och trist väder nu. Men snart kommer sommaren. PUSS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback