första dagen på våren.

påsklov och ledigt. studierna är sökta, helgen har passerat men ledigheten finns kvar. för nu är det lov lov lov. dagen spenderades lite överallt. vaknade efter fin kväll med lång söderpromenad och film och musikal, hemma hos matilda. blev lite träning. lite kyrka. lite lek med sköna små busbarn. lite promenad. lite inhandlande på stan. lite pyssel. lite tv. lite sol. lite mat.
sen drog jag på mig jeansjackan, tog min bok och satte mig på tunnelbanan. började läsa och märkte hur tiden bara rusade iväg. två byten och sen framme i skärholmen där härliga människor och pizza väntade. blev mycket mat och mycket skratt, och jag vart så trött att jag fick vila mig lite på golvet. sedan hade jag turen att åka med fyra roliga killar hem, och det var en tunnelbaneresa att minnas. spännande ämnen som ledde till skrattexplosioner.
och nu sitter jag på golvet.
resväskan är typ packad, för imorgon blir det skåne och lovhäng med familjen.
förövrigt så doftar det vår ute och det är så härligt att vandra hem med vänner en kväll i april, utan att frysa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback