köpstopp

hemma. och för första gången tror jag sen jag flyttade in, så var det ingen annan inne. men, det är fredagskväll, och jag var ganska tidigt hemma.väldigt trött och ser framemot en skön säng och sömn innan lördagen börjar. börjar känna mig gammal! måste sova, äta och få frisk luft. gammal, eller mänsklig. njuter av middagar ute med vänner, att se höstlöven ändra färg och att dricka kaffe.

imorgon är det lördag. och jag har inget planerat. jag borde tvätta men har inte kollat tvättider. har inga strumpbyxor som är rena och min svarta, fina höstklänning behöver tvättas. kanske far jag ut till ekerö en sväng och fikar i höstvädret. ett englandsalbum vill jag göra och pyssla på mitt rum. vi får se vad jag hinner med helt enkelt. just nu är rummet kaos, så det är något som behöver göras.

nu blir det frank ådahl och lite pyssel. det är första oktober, och jag och amanda har ingått en pakt. vi ska inte köpa kläder eller prylar förens 2011. presenter räknas ej. men inget onödigt till oss själva. mest för att se om det går. få mer koll på pengar. och se det man faktiskt har i garderoben. kommer nog bli jättesvårt! jag gillar ju att handla liksom.

Kommentarer
Postat av: Elin

Bra deal! Åh, låter som en riktig myspyshösthelg. I mitt huvud spelades alternativen upp som i en fin film. Kände spontant att jag ska ha fina hösthelger snart själv, i Sverige, där det är kallt och luktar friskt och höst i luften och man kan ha på sig Dr. Martens och halsduk.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback