i väntan på advent..

dagen har spenderats på ekerö med lussebulls och pepparkaksbak med mor och yngre syskon. lingonglögg och choklad ur vacker julask. lillebrors ingefärskola efter maten. pyssel och adventsfixande - fram med alla ljusstakar och upp med stjärnorna. fann farmors gamla vinterkappa och den tog jag till min egen. ska bara i nya knappar och så har vi vinterns jacka räddad, och det till ett förträffligt pris som passar min plånbok.

imorgon - adventsgudtjänst följt av kaffe. och jag räknar med mycket vänner och mycket värme och skratt.
snön som faller utanför fönstret gör mig alldeles lycklig i hjärtat och min hyacint är planterad i en gammal konservburk. jag är redo för mysmånaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback