uppdate från transtrandsfjällen.

sitter återigen vid datorn efter en lång och innehållsrik dag. började med en trött linda som lämnade sin varma säng för att hänga med ledarna och gud i kyrkan. följt av frukost där jag flippade ur lite med massa olika versioner av "när trollmor lagt sina 11 små troll". sen har det gått på. samtal och bön och lektioner om relationer och disskutioner och häng och massa kaffe och kidnappning av konfirmand av ledare (han fyllde år) och glass och maränger och banan och chokladsås och läxläsning och gruppsamling i solen och promenad till bäcken och samtal med olivia som bröts av dålig täckning. trött stund och energiurladdning. och middag och såskadetlåta i storstugan och andakt med köket som var fantastisk och sen fika och sen saga som jag inte läste idag utan lämnade åt jossan. sång och nu ledarstugan.

det är ovanligt tyst, de andra har inte kommit tillbaka igen. men det är ganska skönt. precis när jag skrev den raden så klev alla in genom dörren. kära tid. men det är fint. fint folk och ett fint läger men det är en urladdning. en verklig urladdning. ungefär som ett åskoväder. det är häftigt härligt och spännande men lite läskigt och farligt på samma gång.

frank turner spelas på spotify och jag pratar med fina elin som jag saknar och som imorgon får träffa sin max. härliga tider för dem. har varit dålig på att uppdatera men har inte riktigt haft tid eller ork. men nu rinner det visst bara på och bildar nog inget vettigt egentligen. jag borde gå och sova. men det är på kvällarna man vill vara uppe liksom. kanske gå en sväng. andas in frisk fjällluft. jag vet inte.

hejdå

Kommentarer
Postat av: Elin

Vilken bra sammanfattning. Allt det fina och energikrävande på samma gång liksom.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback