fredag igen.

idag har varit en väldigt bra dag! men den kunde starta bättre. vaknade av en hemsk mardröm vid tretiden och hade sen svårt att finna ro igen. tjugo över sex ringde klockan och det var svårt att gå upp. sängen var varm och skön, och det är hur som helst ALLDELES för tidigt för att gå upp. hemsk tid. usch. men man får mycket ut av dagen. det är bara jobbigt precis när man går upp och sitter på sängkanten och tänker på hur hemskt gärna man vill fortsätta sova.

men, iallfall.

det var bara att stiga upp, få i sig grötfrukost och sen vandra till jobbet. där jag hade en väldigt bra dag! en väldigt bra dag. jag gillar mitt jobb, har jag skrivit det? dock slutade jag tjugo minuter senare än vad jag skulle pga. mycket folk. men det gjorde mig inte mycket. planen var att möta min mentor Joanna, men hon var sjuk så jag tog en sväng på stan. köpte ett par bra skor med tanke på min rygg och mina fötter som värker av primark-skorna jag jobbar i. så jag köpte ett par svarta nike skor som jag tror jag behåller. fanns ett par andra snyggare och billigare, men dessa var tydligen bäst för ryggen. ska ta en funderare. 49 pund är ganska mycket, men det är ju en investering också.

sen bar det av hem. köpte lite delikatesser på tesco, massa frukt egentligen, och gick hemåt. soppa till lunch, sen promenad och gym. och sen hem. inte-göra-alls-mycket. baka lite bröd. är det bara jag som känner mig extra huslig när jag gör något själv? som att baka. jag gillar känslan.

och nu, efter en bakad potatis med tonfisk och sallad är jag här. jag började visst skriva igen. jag har saknat det och det är spännande för jag vet aldrig hur det slutar när jag väl börjar. imorogn ska jag träffa teatersällskapet, men utöver det blir det en lugn dag (eftersom jag inte vet när jag träffar dom kan jagi nte planera något annat) och sen till kyrkan där dom spelar på kvällen. blir nog spännande, det är en stor afrikansk kyrka.

men ledig helg - det är fint! vilket betyder att jag kommer ligga i min säng imorgon tills jag väljer att stiga upp, ha en långfrukost och promenad. och sen spännande spännande. träffa teatersällskapet!! kära tid. vem vet vad som händer. det kanske är det jag gör om några månader.

nej. tillbaka till skrivandet och planerandet av teatergruppen jag ska starta. mycket bollar i luften. och på måndag om en vecka kommer familjen hit. blir fint.

over and out.

Kommentarer
Postat av: Elin

JA, jag är helt schitzofren när det kommer till sovning. Jag VILL ju sova mer när jag ligger där i sängen, men ALLTID när jag går upp tidigt känns det så sjukt värt!

Ditt jobb verkar sjukt fint och bra!

Jag måste också skriva. Shit. Skrivkli i fingrarna. Ska bara skriva mina nedrans läxor och sen kanske!

PUSS på dig min fina tjej i England!



FÖRRESTEN TUSEN TACK FÖR DET SUPERFINA KORTET. SKA SKRIVA ETT FINT SVAR I PAPPERSBREV! PUSSENUSS!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback