jag trivs.

okej. vad kan jag säga. mer än att jag trivs. nu är jag väldigt inne i språket och i staden och jag kan hitta min väg. hittat affärer jag gillar, människor jag gillar och jag gillar kyrkan. den är stor och annrolunda mot de kyrkor jag vanligtvis går till i sverige, men det är en härlig stämning och folk är välkomnande.

förra helgen var vi på retreat med klassen på en plats en timme härifrån. otroligt vackert, engelsk landsbyggd. jag är kär i detta land och i språket. förstår inte ritkigt hur jag ska kunna flytta härifrån om ett år.. helgen som nu har varit har varit en skön en. lite folk över på middag i fredags och några till över på film efter det, och lördagen började med pannkaksbrunch och sen shopping i stan följt av middag och film med bara huskamraterna. och igår tog jag sovmorgon, gick en långpromenad, träffade en kompis och tog en kaffe på starbucks (whithecaffemocha!!) och sen kyrka och ett glas vitt på en pub med lite annat folk efter det. dagarna fylls. och idag ska jag nog bara göra ingenting. söka lite jobb, skriva lite brev. andas lite. ta en kaffe i stan kanske.

här nedan följer lite bilder på hur vackert det var där vi var på reatreat och också två bilder på de två klänningar jag köpte i lördags tack vare pengarna jag fick från mina kära morföräldrar innan jag åkte. tack för det.

  
det var väldigt vackert. och väldigt, väldigt blåsigt. nästan stormvarning.

 
bilderna blev knasiga, men dom är jättefina. jag gillar dem.

hoppas ni har det fint var ni nu är och om ni lämnar kommentar och skriver er adress så garanterar jag att ett brev, paket eller vykort kommer landa i er brevlåda. jag gillar att skriva brev och skicka saker. känns pyssligt.

-- Linda


Kommentarer
Postat av: läs om hur jag har det

Postat av: pernilla

vad glad jag blir!!!!!

2009-10-12 @ 21:26:07
URL: http://alskadittmonster.blogspot.com
Postat av: Elin Gärdeborn

Hej Linda!!

Vad glad jag blir att du trivs. KUL! Du gör det bra som åker bort så där. Jag har det bra i Sverige. Jag och Daniel har börjat i en teatergrupp och det känns ärofyllt att syssla med samma sak som du...men i lite mindre skala =) Imorn ska jag till stora staden stockholm och bla fika med syster din.



Saknar dig kära du!!! -Elin

2009-10-12 @ 22:29:33
Postat av: Elin Gärdeborn

Just det...jag vill ha post ;)

Väktargatan 40B

754 22 Uppsala



Love-elin

2009-10-12 @ 22:49:01
Postat av: Elin

Åhhhh underbart! Alltså starbucks, vilken härlig grej det är! Älskar't! :D Har dock hitills bara druckigt grande caffe americano för att den var billigast. Men det kommer bli mången kaffe där innan jag är ute ur detta landet! :)

Jag vill helst ha ett paket på posten, men kan klara mig med ett vykort! :P Men jag skickar adressen på mail! PUSS

2009-10-13 @ 01:34:43
URL: http://hejhenning.blogspot.com
Postat av: Anna Hagsgård

Åh! Vad härligt att höra att du har det fint! Är det bra med Lovisa också? Vi tänker på er här hemma! Nu är det bara några korta stackars dagar kvar innan vi reser hem och sedan vidare till Afrika! Jag hoppas bara att vi får det lika härligt som ni verkar ha det!



Ni finns i mina böner och tankar!



KRAM!

2009-10-13 @ 09:54:27
Postat av: Olivia

va lycklig jag blir av att läsa detta. verkligen skönt att höra att du trivs. och va vackert det är.



take care.

2009-10-13 @ 17:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback