en uppgift

När allt är svart och tomt och ensamt, så finns dom andra där. De som kämpar lika mycket som jag, men utan att göra så stort väsen av det. de som är lite bakom, påväg mot en för att hjälpa en igenom. Hjälpa mig mitt i det jobbiga.

Tomhet. En slags känsla av att vara ensam på det stormiga havet. Ensam med sig själv och sina tankar och sin besvikelse över att havet inte är lugnt och vackert och att livet inte är som i sagorna.


Och där kommer de andra. De som finns där, de som också har det stormigt. Vi är i stormen tillsammans. Alla. Mer eller mindre ensamma. Och om man stannar upp och inte tänker på ensamheten, tomheten och känslorna som vill dränka en, så finns färgerna där. Skönheten och ljuden och spänningen.


Man är aldrig helt ensam, även om det känns så ibland. Stormen kanske aldrig tar slut, men havet stillas ibland av ett lugn och några små ord.


"Allt kommer att ordna sig. Du är inte ensam."




det är inte nattsvart. Det är färgsprakande och vackert även när havet inte gör som jag vill. Det är inte jag som bestämmer, och ibland måste man släppa taget och bara följa med. Se vart man hamnar. Lita på att det blir bra tillslut. Att allt löser sig. För det gör det, ofta. Bara man inte gräver gropar i tankarna och går vilse i gångarna i hjärtat. Att lita på att livet vill en väl och älskar en. Att ibland tillåta sig att släppa taget och bara ta ett djupt andetag och blunda och låta andra föra en i hamn. Låta andra älska en. Släppa in folk och låta dem hjälpa dig igenom. Förbi.


när allt är svart. Och tomt. Och ensamt. Så finns det ljus i det svarta, färg i det som ser dött ut och tomheten är inte tom och ensamheten är ingenting som spelar någon roll. För man är aldrig ensam.


Vi är fler. Och det syns inte alltid, men vi hjälper varandra. Vi hittar en väg ur det jobbiga. Vi hjälps åt att se färgerna som gör havet skummande, istället för att se det som kan bli vår undergång. Vi väljer det positiva, det ljusa och vackra. Vi försöker.





jag gillar att skriva. jag gillar att få uppgifter där man ska skriva. "välj ett konstverk. och skriv. rita. gör något kreativt utifrån det." såhär blev mitt resultat.

Kommentarer
Postat av: elsa

det var fint! det passade till tavlan. jag gillar också att skriva, men det blir inte så ofta nuförtiden. man borde ta sig tid.

Postat av: Sofia

dina ord <3

2009-02-24 @ 11:27:12
URL: http://equipajedemano.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback