en helg.

jag gillar att åka tåg. att vara påväg någonstans, från något, till något. denna helg spenderades fem timmar på tåg och buss för att ta mig till gamla hemstaden och från gamla hemstaden till nya hemhålan(?) började helgen med att olivia kom hit fredag vid lunch och vi hängde. cyklade många kilometer, åt goda saker och hängde. for till Osby (håla) och spanade in secondhand och fikade. en bulle för tolv kronor kändes som ett kap när man är van vid stockholmska cafeér där en likadan bulle skulle kostat uppåt tjugofem. fin musik med bra vän och sen en tågresa där boken nästan lästes ut och musiken fyllde mitt huvud.

sen kom jag fram. helsingborg. jonas. emma. carro. david. betsy och julien. sprang in i två gamla lärare och de nya teatereleverna. var ute och åt gott och drack gott i kylig höstluft på uteservering. fikade och pratade. lyssnade på musik och diggade. promenerade och cyklade och pratade och pratade och pratade. och, var. det gillar jag. att det finns folk, man bara kan vara med. människor man är trygg med och som man kan hänga med utan tusen ord utan betydelse. bara vara tillsammans.

en fantastisk helg som avlöses av en vecka. dagarna börjar räknas ner inför england. tjugoförsta flyger jag. hur sjukt är inte det?!

Kommentarer
Postat av: hugo stiglitz

blä tåg

Postat av: Elin

Åhhh, låter som en helt fantastisk helg! Saknar dig som tusan och jag måååste ringa dig snart (eller så ringer du mig, det funkar också) för vi måste planera lite! :) Femte oktober åker jag!!!

2009-08-31 @ 21:44:53
URL: http://hejhenning.blogspot.com
Postat av: Charly

Det är denna man ska följa alltså! Då får det bannemig va spännande. Vin i maj! Eeeeeeeh, Ja!

2009-08-31 @ 22:34:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback