rearearearea

idag har jag fyndat!

efter en ganska kort skoldag med klasskontakt och lite repetition med turnegruppen åkte jag och några till in till staden i ösregn. mina förr så vita skor är numera rosa och jag hade inte mössa på huvudet. väl inne i stan hittade vi fram till ett café där kakorna var stora som tallrikar och kaffet smakade gott och juceboxen spelade hög musik. allt var i femtiotalsinredning och det tyckte jag var lite kul. vi, jag och de andra, satt och pratade om livet. klassen. första intrycket och livet i allmänhet. (nu vet ni det)

sen gick vi till humana, secondhandaffär där det var rearearearea. jag köpte sju plagg, men bara fem till mig själv.  OCH allt gick på typ femtio kronor!! det som införskaffades var:

- en röd anorak som är superfin och bekväm
- en jeansjacka.. dom andra gillade den och jag med, men mest i smyg. har aldrig fattat grejen med jeansjacka, men den är lite het.
- en beige trenchcoat
- en röd t-shirt
- en blå och vitrandig skjorta
- en supersöt liten klänning som ska skänkas till supersöt kusin
- ett par av de sötaste röda hängselbyxorna jag sett som ska skänkas till supersöt gudson är det tänkt

nu ska jag nog kila ner i kostymförrådet och sy om en kjol. sånt gillar jag. sen ska jag sova för imorgon väntar fairtradeamabssadörutbildning och på söndag liksaså och sen göteborg och sen stockholm.

Kommentarer
Postat av: Elin

Wooooow! FETASTE FYNDEN JU!! :D Rea på secondhand är ju så otroligt ultimat!

Nice att bli fairtradeambassadör, det vill jag med vara!

Vi hörs snart! PUsspuss!

Postat av: Anonym

Vad är det att inte förstå? En jacka i jeanstyg. Eller har du större djupare funderingar rörande det plagget kanske? Förlåt om jag simplifierade dem. VI SES PÅ TISDAG OCH SÅ SER VI DEN ÖMHET TILLSAMMANS.

2008-10-26 @ 15:57:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback