stududent 2008

så har man tagit studenten med allt vad det innebar. att åka till skolan i klänning och mössa och få leenden av alla medresenärer. att sitta i lumaparken med ett champagneglas, få fina hälsningar i mössan och ta kort i skuggan av ett träd. att sitta på studentlunch och lyssna på tal och äta förvånansvärt gott. att sitta i teatersalen en sista gång och höra dikt och få sina betyg och se alla andra gråta (nästan alla andra). att hålla matilda i handen och springa ut i förvirring eftersom många i klassen saknades. att mötas av familj och vänner och få saker runt halsen och blommor och sång och ... att åka flak och ha stört kul. att få ett ägg i huvudet. att komma hem och vara i centrum en hel kväll och få en massa paket. att knappt hinna äta. att åka in till slutskiva helt slut och tillbringa en timme i en soffa utanför under en filt och halvsovandes föra en konversation. att bli indragen och uppdragen på dansgolvet. att se alla gråta och inte gråta själv. att få hejdåkramar och hejdåöronnyp och tårdränkta leenden och "vi kommer aldrig ses igen för du ska bli skånsk". (jag har upplevt allt.) att komma hem vid fyra tiden och inte förstå vad som hänt. att vakna på torsdagen och inse att man har tagit studenten..

det är konstigt, för nu är det slut. skönt, men konstigt. men jag tror inte på att jag inte kommer se folk igen, även om jag ska till skåne både till sommaren och hösten och bli skånsk. jag har ju redan träffat en massa flera gånger. phu. men det är trevligt. nu är jag jättetrött. natten spenderades i västerås och kvällen i surahammar. jag sov inte speciellt mycket och ögonen vill stänga sig och aldrig öppnas igen. men jag gör mitt bästa för att inte sova än. jag väntar på natten. den kommer nog komma tidigt.

vi har tagit studenten..
 
   
 
    

Kommentarer
Postat av: Elin

Aaah, det är så spännande. På fredag är det min tur! :D Jag längtar men samtidigt inte! :D MEn Grattis!!!!!!! Jag kommer och hälsar på i skåne, okey?! PUSS!

Postat av: Anonym

Åh vilka fina bilder! Du måste skicka dom till mig. Hoppas att du hade en bra kväll i Surahammar, det hade jag. Brevet skall snart läsas igen :)

Ps. Du suger på kubb.

2008-06-08 @ 19:30:23
URL: http://jeanettebarasanning.blogg.se/
Postat av: madde

fy fan vad vi är bra.

2008-06-08 @ 23:52:54
URL: http://faceon.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh, vad fint. Jag vill också ta studenten! Igen... och igen och igen och igen.

2008-06-09 @ 00:03:33
URL: http://alvafelicia.blogg.se/
Postat av: pernilla

grattis! och fete vad galet!

2008-06-11 @ 21:22:24
URL: http://peerniilla.blogg.se/
Postat av: karin lyckander

hjärtligt och stort grattis!

riktigt fräscht..



hoppas du mår väl!

2008-06-15 @ 11:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback