you and I both loved ..

And it's okay if you have go away
Oh just remember the telephone works both ways
- jason mraz

när jag satte mig vid datorn, så trodde jag att jag skulle skriva något viktigt. jag hade en tanke och en ide att dela med världen men nu kan jag inte komma på vad det var. jag tror att det var något roligt, men jag kan inte komma på det. hjärnan är helt tom och jag tittar med ett öga på närbild med Stellan Skarsgård och det är intressant. han är dukitg även om jag inte sett honom i så mycket. det är konstigt hur jag bara ibland får en blackout liksom. för jag vet inte vad jag tänkte skriva?? och egentligen borde jag väl radera det här för det har ingen substans, men jag kanske säger något mellan raderna.

jag köpte två sjalar igår och jag är jättenöjd med mina köp. även fast jag inte ska köpa saker, så gör jag det i alla fall, men mitt köpförbud i grunden gäller kläder. punkt. jag ska inte handla kläder. och det är jättesvårt, men jag ska fixa det. är andra utgifter som ska betalas när jag får lön och studiebidrag.

men dom bäst spenderade pengarna, som jag inte har blivit av med än, är till en konsertbiljett. jag vet att jag är ganska ensam om att tycka om honom i min umgängeskrets, men jag gör det och jag tror inte att den kärleken till honom kommer försvinna. för han är så äkta! så varm och härlig och skriver så fantastiskt fina texter och snickrar ihop vackra melodier. och jag bryr mig inte om att en och annan ton är falsk, för han gör mig glad. hans musik gör mig glad och sånt måste man ta till vara på. satt och log för mig själv när jag fick höra om konserten och att han dessutom släpper ett nytt album i mars. det gör mig glad. och lycklig. mitt i all stress över allt, en stress som inte är stress-stress utan bara ren stress. saker som jag vet kommer hända, snart men inte jättesnart.

!!!! lycka. ibland slår den till som ett knytnävslag, men smärtan släpper efter ett tag ...

Kommentarer
Postat av: donkey conga

alltså linda, jag är emot att basha musiker av alla storlekar och former, men jag har ett undantag. ETT undantag. det är dock inte håkan hellström, så jag hoppas att du kommer få det så kul. slå en fjortonåring från mig. lev lite.

mina fötter är askalla och ditt tangentbord fungerar inte. jag är olycklig ))):


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback