and so it is, just like you said it would be. . life goes easy on me, most of the time

imorgon börjar en ny termin och mest av allt vill jag bara gömma mig under täcket och lyssna på min musik på repeat. för jag orkar inte, skola. plikter. saker att göra som man måste göra. tider att passa. det är inte jag.
men det är bara en termin kvar, och inte ens det får mig att bli spänd inför den nya terminen. visst är jag lite spänd och nervös, men det är jag alltid inför en ny termin, och visst kommer det säkert vara roligt också. men, själva grejen att lovet är slut och att skolan börjar... känns fruktansvärt segt.

idag tänkte jag på hur dålig jag är, egentligen, på att hålla kontakten med folk. det blir typ msn och när jag inte pratat med en person på jättelänge känns det dumt att helt plötsligt bara säga hej för att sedan följa upp med en lite konstig konversation.
och just nu, så tänkte jag ringa en kompis men jag orkar liksom inte. för jag vet inte vad jag ska säga. på de enklaste frågorna så känner jag att jag inte kan svara enkelt utan jag.. jag vill berätta för dig. hur det är, på riktigt. bortom det krystade jo, jag mår bra. jag har så svårt att lyfta luren, även om jag verkligen vill prata med en person. bygger upp konversationen i huvudet och så blir den inte bra och då tänker jag att jag struntar i att ringa. och det är ju korkat. för man kan inte veta sånt innan och om man alltid tänker så, så kommer väl konversationen se ut så när man väl ringer, för att man blir så låst i det man redan byggt upp. och den här terminen.. jag..j a .. j a g  v e t  i n t e !

Kommentarer
Postat av: Anonym

du kan ringa till mig ju, även om du menade någon annan :)

Postat av: Anonym

Ja mig har du då inte ringt. Inte okej. Ses imörgön!

2008-01-06 @ 22:29:53
URL: http://alvafelicia.blogg.se
Postat av: Pernilla

alltså, jag kan verkligen inte förså hur Gud kunde skapa två personer som tänker så lika som du och jag! Jag är precis likadan! Men jag vill att du ska veta, att om du vill ringa någon får du mer än gärna ringa mig. Och du får ge så enkla svar du vill. Du behöver inte känna dig krystad när du pratar med mig! Jag vet ju hur du känner!

2008-01-06 @ 23:26:58
URL: http://peerniilla.blogg.se
Postat av: Elin

Jag vet precis hur det känns. Känner samma sak. Det som är så skönt med lov är att man med gott samvete kan skita i alla plikter, men nu.. nu måste man plötsligt börja känna sig ansvarsfull igen. Inte kul!
Hoppas vi ses snart, för du är så bra! //E

2008-01-06 @ 23:57:02
URL: http://hejhenning.blogg.se
Postat av: matilda

ja, mig får du då inte ringa. jag blir bara nervös.

"fuck youuu ~"

2008-01-08 @ 18:56:45
URL: http://faceon.blogg.se
Postat av: matilda

PEE ESS: "MOST PEOPLE ARE SO UNGRATEFUL TO BE ALIVE. BUT NOT YOU; NOT ANYMORE."

jag ska nog allt saw-ifiera dig mwahaha.

2008-01-09 @ 19:24:28
URL: http://faceon.blogg.se
Postat av: Isabelle

du skojjar inte, det är eller var tok hyseri. ja det var allt för länge sen, vi borde ta en fika efter att jag har gjort mina tentor nästa vecka! jag känner att jag har varit lite osocial på senaste tiden men det var en chock att börja plugga. hur är det med dig min vän?

2008-01-10 @ 15:09:02
URL: http://isabelle07.blogg.se
Postat av: Hannao

damien rice. han är bra. och fin. det är du med. tveka aldrig inför att ringa någon person. det är bara att göra det. verkligen. det uppskattas nog mer än du anar. det var mys att prata med dig förut. det var det verkligen. jag saknade din röst och din förståelse. men nu tar vi tag i oss själva. och tar oss tid. för det suger att vi typ aldrig pratar på djupet med varandra längre. men du, jag älskar dig. och det är bra.

2008-02-25 @ 23:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback