i am responsible

jag har alltid långt inne, tyckt att det är lite fånigt när man säger att musik räddar liv. eller, visst - det kan den göra, men jag hade inte upplevet det. men så kommer det stunder, när det känns så rätt. som när jag hörde blindside första gången. eller EF.s spelning på frizon i somras. jag minns det så sjukt tydligt. hur vi suttit och pratat och krig och våld och militär och en kompis sa att om någon siktade med en vapen mot någon av oss andra, så skulle han skjuta den personen. och det värkte i hjärtat, för det var fint sagt och läskigt sagt. och sen gick vi på konserten i magasinet. och första låten som spelades var en som de skrivit utifrån ett samtal från en lärare på columbine massakern till larmcentralen. det var längesen jag greps så djupt av musik och ett fåtal ord. de här killarna kan verkligen sin grej och det gjorde mig så glad och ledsen och rörd. jag kände så mycket.

och nu har en ny cd kommit ut och jag sitter och lyssnar på deras myspace om och om igen för det är så fantastiskt BRA. och ja, musik räddar liv. får människor att leva. och det är jag tacksam för.

www.myspace.com/ef     


Kommentarer
Postat av: Elin

jag tror du vet att jag känner EXAKT detsamma. så mäktigt.

Postat av: pernilla

den är helt underbar! EF:s musik asså! Satt och lyssnade hela kvällen! =)

2008-02-11 @ 09:44:43
URL: http://peerniilla.blogg.se
Postat av: dirty bert

linda linda jag kan inte hitta narvalen narval ;____;

---(.3 )={ så såg han ut. UHUU VAR ÄR HAN.

2008-02-12 @ 15:52:54
URL: http://faceon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback